نماینده فیروزآباد فراشبند و قیروکارزین در مجلس شورای اسلامی از ثبت روز میمند در فهرست رویداد‌های گردشگری ایران خبر داد.

فروردین نماینده فیروزآباد فراشبند و قیروکارزین در این رابطه با اشاره به ظرفیت‌های بسیار میمند در حوزه گردشگری و اقتصادی گفت: میمند دارای پتانسیل‌های زیادی در حوزه گردشگری است و در بحث اسانس و عرقیات می‌تواند ارزآوری داشته باشد و کشور را تا حدود زیادی بی نیاز کند.

او همچنین به تلاش‌های صورت گرفته برای ثبت نام میمند اشاره کرد و گفت: با تلاش و پیگیری‌های استاندار فارس، فرماندار فیروز آباد، و شورای شهر میمند توانستیم ۸ اردیبهشت را به نام روز میمند ثبت کنیم که با پیگیری‌های مداوم این امر بالاخره محقق شد و جا دارد به مردم خوب میمند تبریک عرض کنیم.

فروردین گفت: ما باید تلاش کنیم این روز را و شهر میمند را به تمام دنیا معرفی کنیم که همین مناسبت بهانه خوبی برای این امر است.

فروردین همچنین با اشاره به برنامه‌های روز میمند نیز گفت: در برنامه روز میمند که هشت اردیبهشت هست و همزمان با جشنواره گل و گلاب میمند، معاون جهاد کشاورزی، مدیران کل مربوطه استانی و شهروندان میمندی در این مراسم حضور خواهند داشت.

فروردین در عین حال گفت: نام میمند در استان با عطر و گل و گلاب پیوند خورده است؛ شهری که عطر گل محمدی آن آوازه جهانی دارد.

او گفت: در سال‌های اخیر برای ثبت روز میمند تلاش‌های بسیاری صورت گرفته تا در فهرست رویداد‌های گردشگری کشور قرار گیرد باشد که همین رویداد موجب تحولات بیشتری در این حوزه شود.

این نماینده مجلس گفت: حقیقت این است که میمند علی رغم ظرفیت‌های بالای گردشگری، آن گونه که سزاوار است در ایران و جهان شناخته شده نیست و بعضاً می‌شنویم که محصولات میمند در شهر‌های دیگر فرآوری می‌شود.

فروردین در پایان نیز اظهار امیدواری کرد با ثبت روز میمند در فهرست رویداد‌های گردشگری کشور، شاهد رونق بیش از پیش در حوزه گردشگری و اقتصادی این شهر زیبا باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۳ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۲
مردشریف ومومن ومهمهنوازوخدایی باغ وتفریگاه آقای محترم فرزانه واقعاخیلی محبت میکندآرزوی سلامتی ایشان وعمرباعزت مردخوش اخلاق وبرخورددرست به مسافران ازایشان تشکرمیکنیم مردتاریخ میمندفارس آقای فرزانه
آخرین اخبار