مدیرکل امور عشایری آذربایجان غربی گفت: ۲۳۰ دستگاه پنل خورشیدی رایگان با هدف بهره مندی از تکنولوژی‌های نوین تحویل عشایر این استان شده است.

علی ناجی مدیرکل امور عشایری آذربایجان غربی گفت: ۶۰۰ پنل خورشیدی طی سه مرحله تحویل عشایر استان شد تا در راستای تولید روشنایی و شارژ گوشی تلفن همراه و سایر موارد از این انرژی استفاده شود.

وی با بیان اینکه این پنل‌ها با همکاری شرکت برق استان و مجموعه اداره کل عشایر تهیه شده است، اضافه کرد: این پنل‌ها از محل اعتبارات استانی و ملی خریداری شده است.

مدیرکل امور عشایر آذربایجان غربی گفت: ارزش هر کدام از این پنل‌های خورشیدی ۱۵۰ میلیون ریال است که به ازای هر چهار چادر و خانوار عشایری یک پنل تحویل نمایندگان این قشر می‌شود.

وی درباره اینکه در آینده نزدیک با تامین اعتبار قرار است برای هر خانواده یک پنل خورشیدی تهیه شود، ادامه داد: ۱۸ هزار و ۷۲۰ خانوار عشایری در این منطقه سکونت دارند که شامل حدود ۱۰۰ هزار نفر است.

به گفته ناجی، آخرین سرشماری خانوار‌های عشایری استان در سال ۱۳۹۷ بوده که به علت کوچ تعدادی از عشایر از این سرشماری جا مانده بودند که طی فراخوانی در سال گذشته سرشماری شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.