مدیرکل بیمه سلامت استان همدان گفت: پارسال یک میلیارد و ۵۶۴ میلیون تومان بابت هزینه‌های درمان نازایی و ناباروری این استان پرداخت شد.

فریبرز نیاستی افزود: پارسال یک میلیارد و ۵۶۴ میلیون تومان بابت هزینه‌های درمان نازایی و ناباروری این زوج‌های نابارور در استان همدان پرداخت شده است و در مقایسه با سال ۱۴۰۰ که ۳۶ میلیون تومان بود بیش از ۳۰ برابر افزایش داشته است.

او تصریح کرد: به منظور قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت زوجین نابارور می‌توانند تا سن ۴۹ سالگی و تا سه دوره درمانی از خدمات درمانی نازایی و ناباروری به صورت بیمه‌ای بهره‌مند شوند.

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان تاکید کرد: بیمه شدگان با مراجعه به مراکز دولتی و خصوصی طرف قرارداد ۱۰ درصد تعرفه دولتی هزینه‌های درمانی نازایی و ناباروری را بر اساس ضوابط مربوطه پرداخت می‌کنند و ۹۰ درصد هزینه‌ها را بیمه سلامت پرداخت می‌کند.

نیاستی گفت: هزینه‌های درمانی بیمه شدگان سخت درمان سه بیمه پایه شامل بیمه سلامت، تامین اجتماعی، نیرو‌های مسلح و سایر بیمه‌ها توسط بیمه سلامت رسیدگی و پرداخت می‌شود.

او افزود: از ابتدای دی ماه سال ۱۴۰۱ تا کنون بیش از ۹ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان بابت هزینه‌های درمان بیماران صعب‌العلاج استان از محل صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج به حساب شبای ۵۲۸ بیمار واریز شده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان گفت: به منظور افزایش رضایتمندی بیمه شدگان همچنین افزایش حمایت مالی از آن‌ها شهریورماه سال گذشته قرارداد همکاری با کلینیک تخصصی جراحی افق همدان منعقد شد.

نیاستی افزود: همچنین از ابتدای آبان سال گذشته همزمان با آغاز هفته بیمه سلامت قرارداد همکاری با بیمارستان بوعلی همدان نیز منعقد شده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان همچنین از پرداخت بیش از ۷۵۰ میلیارد تومان به موسسات و مراکز درمانی استان در سال گذشته خبر داد.

او گفت: مطالبات بیمارستان‌های خصوصی، مراکز خصوصی، غیردانشگاهی، درمانگاه ها، مراکز پاراکلینیک، آزمایشگاه‌ها و مطب پزشکان بخش خصوصی تا پایان دی ماه، مطالبات پزشکان خانواده شهری و مراکز سطح یک روستایی دانشگاه علوم پزشکی همدان و اسدآباد تا پایان اسفند تسویه شده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان تاکید کرد:همچنین مطالبات داروخانه‌های شامل (خصوصی و دولتی) تا پایان بهمن ماه سال ۱۴۰۱ پرداخت شده است.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.