معاون سلامت دامپزشکی استان سمنان از افزایش صدور گواهی‌های بهداشتی دام و طیور در این استان خبر داد و گفت: سلامت مردم در اولویت قرار دارد.

وحید قدس معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان سمنان اظهار کرد: با توجه به اهمیت پیشگیری از سرایت بیماری‌های دامی و حفظ و حراست از سرمایه‌های دامی کشور و فرآورده‌های حاصل از آن و نظر به اینکه ارتقای بهداشت عمومی جامعه و رعایت ضوابط و مقررات بهداشتی قرنطینه‌ای در جهت تحقق برنامه‌های سازمان دامپزشکی از اولویت بالایی برخوردار است.

وی اضافه کرد: در راستای اعمال نظارت‌های بهداشتی بیشتر بر محموله‌های دام و طیور و فرآورده‌های خام دامی در استان در سال ۱۴۰۱ بیش از ۸۰ هزار و ۲۹۹ گواهی حمل بهداشتی قرنطینه‌ای درون استانی و همچنین از مبدأ این استان به سایر استان‌ها صادر شده که نسبت به سال پیش از آن حدود پنج درصد رشد داشته است.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان سمنان گفت: هدف از تدوین ضوابط اجرائی قرنطینه مبدأ و مقصد، بهبود روند فعالیت‌های قرنطینه‌ای سازمان دامپزشکی کشور و فعالیت منسجم آن به منظور جلوگیری از ورود یا انتشار بیماری‌های مختلف دامی در کشور و افزایش کارایی و بهره‌وری سیستم قرنطینه‌ای فعلی است که در این راستا، ۱۴۶ گشت مشترک کنترل تردد در محور‌های مواصلاتی استان با همکاری نیروی انتظامی صورت پذیرفته و منجر به توقیف ۷۷ محموله فاقد مجوز و گواهی بهداشتی قرنطینه‌ای شده است.

قدس بیان کرد: اجرای دقیق ضوابط و مقررات بهداشتی در مبدأ و کنترل آن در مقصد می‌تواند بسیاری از مشکلات موجود در زمینه کنترل بهداشتی بیماری‌ها را تسهیل کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.