در اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، واگذاری قطعات مسکونی به متقاضیان واجد شرایط دارای ۳ فرزند و بیشتر در استان سمنان آغاز شد.

بر اساس قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت ، خانواده هایی که فرزند سوم و بیشتر آنها از آبان ۱۴۰۰ به بعد متولد شده باشد می توانند از شرایط دریافت ۲۰۰ متر مربع زمین استفاده کنند. 

مهدی رجبی مدیرکل راه و شهر سازی استان سمنان در شورای مسکن گفت: تاکنون ۴۷۷ متقاضی واجد شرایط دریافت زمبن در سامانه ثبت نام کردند و امروز زمین درخواستی ۷ خانواده به نفر واگذار شد.

وی با اشاره به اینکه این زمین‌ها بصورت انفرادی به خانواده‌ها واگذار می‌شوند گفت: متراژ زمین‌ها حداکثر ۲۰۰ متر مربع است و هزینه آن با بازپرداخت ۸ ساله همراه با دو سال تنفس اقساط دریافت می شود.

رجبی گفت: در صورتی که زمین واگذار شده به متقاضیان بیش از ۲۰۰ متر مربع باشد، باقی مانده متراژ به قیمت کارشناسی روز محاسبه شده و همچنین در صورتی که قیمت تماتم شده زمین واگذار شده بیش از ۸۰۰ میلیون تومان باشد مبلغ اضافه ، بصورت نقدی دریافت می‌شود.

استاندار سمنان هم در این جلسه تاکید کرد : اولویت مجموعه‌ دستگاه‌های دولتی باید اجرای درست نهضت ملی مسکن باشد 

سید محمدرضا هاشمی همچنین تفویض اختیار اتاق تعاون کشور به مجموعه استان برای جلوگیری از اتلاف وقت در پیچ و خم‌های اداری را از مصوبات جلسه عنوان و بانک‌های عامل را به پرداخت ۵۰۰ فقره تسهیلات نهضت ملی مسکن طی هفته‌های آینده ملزم کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار