رئیس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه گفت : شهرستان پاوه با ۲۴ میلیمتر بارش، پربارش‌ترین منطقه استان در شبانه‌روز گذشته بود.

سعید قاسمی رئیس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه گفت : بررسی آخرین آمار ثبت شده در استان نشان می‌دهد پس از پاوه، شهرستان کرمانشاه با ۲۲، کرند غرب با ۱۹ و سنقر با ۱۸ میلی متر بارش در رده‌های بعدی قرار دارند.

وی با بیان اینکه در مجموع طی ۲۴ ساعت گذشته به طور میانگین ۱۳ میلی متر بارندگی در استان به ثبت رسیده است افزود: از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون به طور میانگین ۴۰۵ میلی متر بارندگی در استان گزارش شده است که این میزان بارش در مقایسه با سال زراعی گذشته ۵۹ درصد افزایش یافته است.

رئیس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه یادآور شد: بر اساس آخرین تحلیل از داده‌های هواشناسی، سامانه ناپایدار حاکم در منطقه، حداکثر تا عصر امروز، جو استان را تحت تاثیر قرار خواهد داد که در بعضی ساعات سبب بارش‌های بهاری همراه با وزش باد، رعدوبرق و احتمالاً رگبار پراکنده تگرگ، بخصوص در نواحی شرقی استان خواهد شد.

قاسمی افزود: با خروج این سامانه، امشب شاهد کاهش نسبی دمای شبانه در سطح استان خواهیم بود که شرایط را برای تشکیل مه صبحگاهی، بخصوص در نواحی سردسیر فراهم خواهد کرد.

وی اضافه کرد: از اواسط وقت فردا تا پایان هفته، وضعیت پایدار در جو منطقه تقویت می‌شود که مهمترین پیامد آن، روند افزایشی دمای هوا در غالب نقاط سطح استان خواهد بود .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.