رئیس اداره هواشناسی مهاباد گفت: تکاب با حدود ۱۰.۷ میلی متر بارندگی، پربارش‌ترین شهر استان آذربایجان‌غربی در شبانه روز گذشته بوده است.

اردلان محمدپور رئیس اداره هواشناسی مهاباد گفت: با ورود سامانه بارشی روز گذشته به منطقه بارش‌هایی در بیشتر مناطق جنوب استان ثبت شد که بیشترین مقدار آن در تکاب بوده است.

وی اضافه کرد: بارش‌ها در شاهین‌دژ ۶.۳ میلی‌متر، بوکان ۴.۵ میلی‌متر، اشنویه سه میلی‌متر، سردشت ۲.۶ میلی‌متر، نقده ۲.۵ میلی‌متر، پیرانشهر ۱.۸ میلی‌متر و در مهاباد نیز کمتر از یک میلی‌متر ثبت شده است.

رئیس اداره هواشناسی مهاباد گفت: انتظار می‌رفت که این سامانه، بارش‌ها بیشتری در منطقه ما با خود به همراه داشته باشد، اما با توجه به تغییرات جوی منطقه، مدل حرکت آن عوض شد و سامانه منطقه ما را ترک کرد.

وی اظهار کرد: در شبانه روز گذشته چالدران با حداقل دمای ۲ درجه سانتی‌گراد، سردترین شهر و پلدشت با حداکثر دمای ۲۳ درجه سانتی‌گراد بالای صفر گرم‌ترین شهر آذربایجان غربی بود؛ در این مدت دمای هوا در مهاباد بین ۱۰ و ۱۸ درجه سانتی‌گراد نوسان داشت.

محمدپور ادامه داد: با شروع فعالیت این سامانه بارشی تاکنون (طی شبانه روز گذشته) بیشترین بارش استان در تکاب ۷.۴ میلی متر، پیرانشهر ۱.۵ میلی‌متر و اشنویه یک میلی‌متر گزارش شده است.

ایستگاه هواشناسی مهاباد در سال ۱۳۳۵ به عنوان ایستگاه باران‌سنجی راه‌اندازی شد و از سال ۱۳۶۴ به ایستگاه سینوپتیک (اصلی) ارتقاء یافت و در طول شبانه روز (هر ساعت یک بار) تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود.

شهرستان مهاباد علاوه این ایستگاه هواشناسی سینوپتیک، دارای هفت ایستگاه باران سنجی است.

تکاب یکی از شهرستان‌های سردسیر در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.