مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران از مهارت آموزی بیش از ۴ هزار سرباز وظیفه در استان خبر داد.

سید حسین درویشی مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران با اشاره به عملکرد آموزش کارکنان وظیفه استان در سال ۱۴۰۱، گفت: با مشارکت همه جانبه نیرو‌های مسلح استان عملکرد مطلوبی داشتیم و توانستیم با برگزاری ۵۷۷ دوره آموزشی ۴۴۵۴ سرباز وظیفه را از لحاظ مهارتی توانمند کنیم.

او به سهم مهارت آموزی سربازان وظیفه در نیرو‌های نظامی مختلف اشاره کرد و افزود: ۹۲۸ سرباز آجا، ۱۴۱۸ سرباز سپاه و ۲۱۰۸ سرباز وظیفه ناجا در ۱۹۰ مکان خدمتی خود ۱۵۸ حرفه آموزشی را مهارت آموزی کردند که امیدواریم این توانمند سازی باعث ایجاد بستر‌های شغلی پس از پایان خدمت مقدس سربازی برای آنها باشد.

درویشی گفت: قرارگاه مهارت‌آموزی ستاد کل نیرو‌های مسلح در قبال ایثار و فداکاری سربازان تمهیداتی اندیشیده و آموزش یک مهارت تخصصی به کارکنان وظیفه را تا پایان خدمت و ارائه گواهی یک حرفه را در دستور کار دارد تا حداقل جوانان بعد از دو سال سربازی بتوانند شغلی دست و پا کنند.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران افزود: طرح ملی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح، راهکاری جدید در راستای بهبود روند خدمت سربازی، توسعه اقتصادی و تسهیلگری اشتغال است که با هماهنگی دستگاه‌های کشوری و لشکری در سطح کل کشور در حال اجراست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.