دومین نشست چهره‌های سیاسی و مدنی مخالف طالبان به میزبانی انستیتوت امور بین‌المللی اتریش در وین آغاز شده است.

دومین نشست چهره‌های سیاسی و مدنی عمدتا مخالف طالبان به میزبانی انستیتوت امور بین‌المللی اتریش در وین آغاز شده است. این نشست برای سه روز ادامه خواهد داشت.

فعرست کامل شرکت کنندگان این نشست تا اکنون همگانی نشده، اما گفته شده است حدود ۳۰ نفر در آن اشتراک خواهند کرد.

تا کنون حضور برخی از چهره‌های سیاسی و روزنامه‌نگاران از جمله رنگین دادفر اسپنتا، احمد مسعود، نظیف شهرانی، فوزیه کوفی، سنجر سهیل، زهرا آزاد و… در این نشست رسانه‌ای شده است.

شماری دیگر از چهره‌های سیاسی، از جمله محمد محقق، صلاح‌الدین ربانی، شکریه بارکزی و فیض‌الله ذکی که بنا بر دلایلی نتوانسته‌اند در این نشست حضور یابند، به صورت آنلاین صحبت می‌کنند.

تمرکز روی تقویت اعتمادسازی در میان جریان‌ها و چهره‌های مخالف طالبان ادامه و گسترش مقاومت برای آزادی افغانستان، افزایش فشار بر طالبان و حامیان این گروه و طرح بیرون‌رفت از بحران کنونی از اهداف اساسی برگزاری این نشست گفته شده است.

نخستین نشست چهره‌ها و شخصیت‌های مخالف طالبان در ۲۴ ماه سنبله سال گذشته‌ خورشیدی به میزبانی انستیتوت امور بین‌المللی اتریش در وین برگزار شد و سه روز ادامه یافت.

در پایان این نشست، اشتراک‌کنندگان در یک اعلامیه‌ مشترک بر حل معضل افغانستان از راه گفت‌وگوهای سیاسی و حمایت از مقاومت مردم افغانستان برای تأمین خواست‌های مشروع و حق‌طلبانه‌ آنها تأکید کرده بودند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.