مدیرکل راه و شهرسازی گلستان از تامین بیش از ۳۴۰ هکتار عرصه برای اجرای طرح ملی مسکن در مناطق مختلف استان خبر داد.

مهدی ملک در اولین جلسه شورای مسکن شهرستان کلاله در سال ۱۴۰۲ گفت: تا کنون بیش از ۹۴هزار نفر برای بهره مندی از طرح مسکن ملی در استان ثبت نام کرده اند و استعلام بالغ بر ۷۵ هزار نفر از آن‌ها انجام شده است.

او افزود: بیش از ۳۴۰ هکتار عرصه برای اجرای این طرح در مناطق مختلف استان فراهم شده است که این میزان زمین اجرای طرح را در دو سال ابتدایی ممکن می‌کند.

ملک ادامه داد: ۶ هزار و ۶۰۷ نفر متقاضی دریافت مسکن در کلاله هستند و تمامی دستگاه‌های اجرایی باید برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن که یک قانون در کشور است، تلاش کنند.

رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گلستان افزود: در سال ابتدایی اجرای طرح در شهرستان کلاله با معضل کمبود زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن روبرو بودیم که طی توافق با بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی این مشکل رفع شد.

ملک در ادامه گفت: بر اساس این توافق یک زمین ۵۸ هکتاری برای احداث مسکن در نظر گرفته شده که پس از انجام مطالعات و مباحث فنی مربوط به الحاق و تفکیک و تعیین سرانه ها، زمین به طرح نهضت ملی مسکن الحاق می‌شود.

او افزود: پیمانکاران بومی شهرستان کلاله با شرکت در مناقصه‌ها و مشارکت در ساخت مسکن در این شهرستان، نقش اثرگذاری در توسعه اشتغال و ارتقا اقتصاد کلاله خواهند داشت.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.