سعیدی نژاد گفت: تابستان و تعطیلی مدارس، فرصت مهمی برای انجام کار‌های فرهنگی مؤثر در مدارس است .

عاطفه سعیدی‌نژاد، مدیرکل امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی در نشست فعالان حوزوی عرصه تعلیم و تربیت که با حضور رضامراد صحرایی، سرپرست وزارت آموزش و پرورش برگزار شد، با تأکید بر لزوم رقم‌زدن اتفاقات مهم و اثرگذار در حیطه تعلیم و تربیت تربیت نوجوانان گفت: حدود ۱۲ سال دانش‌آموزان با آموزش و پرورش در ارتباط هستند و این مهمترین فرصت اثرگذاری است که بالغ بر ۱۴ میلیون دانش‌آموز و خانواده‌های ایشان و جامعه مرتبط و نزدیک به آنها، بیش از ۸۰ درصد جامعه ایرانی را شامل می‌شود.

وی افزود: امروز برای استفاده از این فرصت، صرفاً آموزش و پرورش نمی‌تواند عهده‌دار نسبت‌گیری با فضای دانش‌آموزی باشد، بنابراین مجموعه‌ای از دستگاه‌های مردمی و حاکمیتی باید به آموزش و پرورش کمک کنند. این واقعیتی است که برای نهاد‌های حاکمیتی و مردمی باید روشن باشد و آموزش و پرورش متناظر شرایط برای توسعه کنشگری مردمی باید آماده شود.

سعیدی‌نژاد اظهار کرد: تابستان و تعطیلی مدارس، فرصت مهمی برای انجام کار‌های فرهنگی مؤثر در مدارس و فضای دانش‌آموزی است. تابستان باید درب مدارس روی حرکت‌های فرهنگی مؤثر باز باشد خصوصاً امسال که این ایام مقارن با محرم و صفر است.

وی عنوان کرد: اگر سازمان تبلیغات اسلامی در مقام شکل‌دهی جریان‌های مردمی و توسعه کنشگری مردمی در حوزه فعالیت‌های فرهنگی، دینی و تربیتی است، تکلیف آموزش و پرورش نیز باز کردن در مدارس و در اختیار قرار دادن ظرفیت‌ها برای استفاده از فرصت‌ها و مناسبت‌های ملی و مذهبی است.

رضامراد صحرایی، سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: همه اذعان داریم که آموزش و پرورش کمر به تعلیم و تربیت بسته است، اما رسیدگی به این موضوع وظیفه همه دستگاه‌هاست و باید مشخص شود هریک از دستگاه‌ها چه سهمی در این زمینه دارند. ما ۱۶ میلیون و صد هزار دانش‌آموز در کشور داریم که خانواده‌های آن‌ها نیز به نوعی با این سیستم در ارتباط هستند و درواقع ۲۰ درصد از جمعیت فعال کشور با این نهاد مرتبط هستند در حالی که تنها دو درصد بودجه به این دستگاه تخصیص می‌یابد. 

وی اظهار کرد: اگر بخواهیم آینده کشور را درست رقم بزنیم باید از کوچه تربیت معلم و خیابان آموزش و پرورش عبور کنیم. موضوع آموزش و پرورش مسأله ملی و حاکمیتی است. آموزش و پرورش باید ستاره دولت باشد و دستگاه‌ها باید در برابر این نهاد احساس وظیفه کنند. 

صحرایی عنوان کرد: نجات آموزش و پرورش کمک بیرونی می‌خواهد، اما اتفاق درونی است. شما نمی‌توانید ۹۴۰ هزار مدیر و کارمند آموزش و پرورش را در فرایند آموزش نادیده بگیرید، بنابراین همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند: «اعتماد به نفس ملی مهمترین سرمایه ماست» این اعتماد به نفس باید به آموزش و پرورش بازگردد. باید آینده‌نگری کنیم و آموزش و پرورش را در مسیر پیشرفت قرار دهیم. 

سرپرست وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: معلمان باید در سال ۲۰۰ ساعت آموزش ضمن خدمت ببینند. کبد آموزش و پرورش، تربیت معلم است که باید خون تازه به آموزش و پرورش کشور تزریق کند. بر همین اساس در حوزه تربیت معلم برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته، سعی می‌کنیم جریان تزریق معلم و جذب معلمان اصلاح شود. ما معتقدیم این بار باید با کمک معلمان برداشته شود. در این راستا در فرایند جذب معلمان در سال جاری، فرایند گزینش متحول شد.

برچسب ها: مدارس ، تابستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۱۴:۵۶ ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۲
چرا تابستون مدارس تعطیل نیستتتتت
Iran (Islamic Republic of)
هموطن
۰۸:۵۰ ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۲
ببینید ملت ایران، این نمونه بی در و پیکر بودن این مملکته! این بابا معلوم نیست از کدوم سیاره آمده؟ ما تابستان قطعا و بلا شک مشکل کمبود انرژی داریم! الان کارمندان دولت در استرس هستند چطوری برخی از هشتگرد و اطراف تهران خودشونو ساعت 6 برسانند محل کارشون!!!! اونوقت این بابا.....
آخرین اخبار