اولین ربات امداد گر ساخته شده به دست دانشجویان دانشگاه بین اماللی امام خمینی امروز رونمایی شد.


این ربات work@ نام دارد و هزینه ساخت نمونه اولیه این ربات صنعتی، حدود ۱۰۰ میلیون تومان است که نسخه تکیمل شده آن قادر است در محیط‌هایی همچون مراکز پستی و صنعتی برای جابه جایی اشیا، استفاده شود.

این ربات در مسابقات بین‌المللی ربوکاپ آزاد ایران که از چهارشنبه در تهران آغاز می‌شود شرکت می‌کند.

این ربات براساس الگوریتم داده اولیه و مبتنی بر هوش مصنوعی قادر است فعالیت مشخصی را انجام دهد و رفته رفته با تکرارآن، خطا‌ها را کاهش و دقت کار خود را در موارد تعریف شده بالا ببرد.

رئیس دانشگاه بین المللی امام خمینی در این آئین رونمایی از اویلن ربات طراحی و ساخته شده در این داشنگاه گفت: ربات امدادگر به همت ۸ دانشجوی رشته مهندسی برق با گرایش‌های قدرت، کنترل، الکترونیک و مخابرات در مدت زمان ۴ ماه ساخته شده است.

قاسمی راد همچنین از اعزام اولین تیم رباتیک این دانشگاه به مسابقات بین المللی ربوکاپ آزاد ایران خبر داد

رئیس دانشگاه بین الملی امام خمینی همچنین با اشاره به ظرفیت‌های علمی این دانشگاه در رشته‌های مکانیک، الکتروینک و کامپیوتر گفت به این نتجیه رسدیم که تیم رباتیک این دانشگاه را به کمک مرکز رشد و معاونت پژوهشی راه اندازی کنیم تا با استفاده از ظرفیت‌ها و حمایت‌های این دانشگاه بتواند در عرصه‌های بین المللی بدرخشد.

وی افزود: حضور تیم رباتیک دانشگاه بین المللی امام خمینی در مسابقات بین المللی می‌تواند در معرفی دانشگاه و جذب دانشجوی بین المللی موثرتر و بهتر از گذشته عمل کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.