رئیس اداره هواشناسی مهاباد گفت: سامانه بارشی جنوب آذربایجان غربی را فرا گرفته است که فعالیت آن تا فردا در این منطقه ادامه دارد.

اردلان محمدپور رئیس اداره هواشناسی مهاباد گفت: سامانه بارشی که از اوایل امروز وارد منطقه شده، فعالیت خود را به صورت افزایش ابر، وزش باد و بارش باران رگباری و بهاری تا فردا در این منطقه ادامه می‌دهد.

وی اضافه کرد: بارش‌ها ابتدا در نوار غربی آغاز و به تدریج تمام منطقه را فرا می‌گیرد که در برخی نقاط بارش تگرگ نیز پیش‌بینی می‌شود و با توجه به رگباری بودن بارش ها، احتمال آبگرفتگی معابر و طغیان رودخانه‌ها نیز وجود دارد.

رئیس اداره هواشناسی مهاباد گفت: طی این مدت دمای هوا در منطقه تغییر نمی‌کند و با خروج این سامانه بارشی تا پایان هفته جوی آرام و پایدار در منطقه حاکم می‌شود.

وی از گردشگران خواست در زمان فعالیت سامانه بارشی به دلیل همراه شدن با رعد و برق از صعود به مناطق کوهستانی و برپایی چادر در بستر رودخانه‌ها خودداری کنند.

رئیس اداره هواشناسی مهاباد ادامه داد: در شبانه روز گذشته اشنویه و تکاب با حداقل دمای پنج درجه سانتی‌گراد، سردترین شهر و پلدشت با حداکثر دمای ۲۲۵ درجه سانتی‌گراد بالای صفر گرم‌ترین شهر آذربایجان غربی بود؛ در این مدت دمای هوا در مهاباد بین ۹ و ۲۰ درجه سانتی‌گراد نوسان داشت.

به گفته محمدپور، با شروع فعالیت این سامانه بارشی تاکنون (طی شبانه روز گذشته) بیشترین بارش استان در تکاب ۷.۴ میلی متر، پیرانشهر ۱.۵ میلی متر و اشنویه یک میلی متر گزارش شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.