معاون وزارت کار:

کارگران سرمایه‌های عظیم نیروی انسانی کشور هستند

معاون وزارت کار گفت: امروز کارگران سرمایه‌های عظیم نیروی انسانی کشور هستند که باید این نگاه را در جامعه تبیین کنیم که کار و کارگر همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند باید ارزشمند باشند.

محمد چکشیان معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درخصوص برنامه‌های هفته کارگر با بیان اینکه هفته کارگر از پنجم تا یازدهم اردیبهشت برگزار می‌شود، گفت: فلسفه وجودی هفته کارگر تکریم جایگاه کارگر و تکریم کارگران به عنوان ستون فقرات اقتصاد کشور و پرداختن به موضوعات جامعه کار و تولید است.

وی افزود: نقش کارگران در پیروزی انقلاب اسلامی و پس از آن نقش تعیین‌کننده داشتند و کارگران با ایثار، تلاش و فداکاری در میدان ایستادند و برای کشورمان افتخار آفریدند.

رئیس ستاد گرامی‌داشت برنامه‌های هفته کارگر گفت: تقدیم ۱۴ هزار شهید کارگر در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس سندی بر ایستادگی کارگران در حوادث و رخداد‌های مهم است.

چکشیان اظهار کرد: امروز کارگران سرمایه‌های عظیم نیروی انسانی کشور هستند که باید این نگاه را در جامعه تبیین کنیم که کار و کارگر همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند باید ارزشمند باشند.

وی ادامه داد: نهضت ملی ارتقاء فرهنگ کار برای افزایش منزلت کار و ترویج فرهنگ کار برای اثربخش بودن کار در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پیگیری می‌شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به برگزاری جشنواره امتنان اظهار کرد: در این جشنواره از ۹ کارگر نخبه، سه گروه کاری و شش واحد نمونه با حضور رئیس جمهور تجلیل خواهد شد.

چکشیان با اشاره به برنامه‌های هفته کارگر گفت: تجدید میثاق با امام و شهدا، دیدار با رئیس جمهور و تجلیل از نخبگان و دیدار با رهبر معظم انقلاب اسلامی از جمله برنامه‌های هفته کارگر است.

معاون وزیر کار اضافه کرد: جامعه کار و تولید ١۴ میلیون هستند که با خانواده‌هایشان حدودا چهل میلیون هستند که ۵٠ درصد جامعه را شامل می‌شود.

چکشیان با تاکید بر اینکه در دولت سیزدهم بیشترین میزان افزایش حقوق کارگران رقم خورد، گفت: سال گذشته ۵٧ درصد و برای امسال ٢٧ درصد در نظر گرفته شد که بیشترین دستمزد بود هر چند که مشکلات جامعه کارگری و وضعیت معیشت آنها را با شرایط اقتصادی و نرخ تورم قبول داریم.

وی با اشاره به اینکه در همه استان‌ها ستاد هفته کارگر شکل گرفته است گفت: رییس شورای سیاست‌گذاری هفته کارگر وزیر کار است و در استان‌ها برنامه‌های مختلفی دیده شده است که حدود ١٠٠ برنامه است.

وی تاکید کرد: برنامه‌های مختلفی از جمله دیدار وزیر کار با کارگران، دیدار وزیر و معاونان با بانوان کارگری و خانواده‌های شهدای کارگری، بازدید از کارخانه‌ها، دیدار با خانواده‌های کارگری، دیدار نمایندگان کارگری با مسئولان، برگزاری جشنواره‌های و مسابقه‌های فرهنگی، اجتماعی، برپایی نشست‌های مختلف با حضور کارگران و خانواده‌های آنها در نظر گرفته است.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: شهید شاخص جامعه کارگری نیز در هفته کارگری معرفی می‌شود.

چکشیان گفت: شعار هفته کارگر با عنوان «کارگر ایرانی، فرهنگ ایرانی و رشد تولید» است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۷ ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
مرگ بر ستمگر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۷ ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
بدبختی ما ملت این هست که در کشوری زندگی می کنیم که فقط خوب شعار می دهند ولی در عمل اندازه ارزن به ملت خود نمی رسند درکشورهای خلیج دست کارگر را می بوسند و ارج می دهند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۶ ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۲
تورم غیرواقعی که خودتون اعلام کردین،۶۰درصد اون وقت افزایش حقوق ۲۷درصد؟ ،حداقل حق عایله مندی به کارگران متاهل بدین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۲ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
به فکر معیشت کارگرا باشین اینقد ریا کارو دو رو نباشین کم دروغ بگین خدا نگذره ازتون اجاره مسکن میدونید چقدر شده مواد غذایی خبر دارین قیمتش سر به فلک کشیده حقوق کارگم ک 27 درصد زیاد شد
آخرین اخبار