آقای شجاعی با بیان اینکه دو یا سه شرکت تاکسی رانی اینترنتی موجود در کشور فعالیت دارند که تعرفههای کرایه را خودشان تعیین کرده اند این شورا برای شفاف سازی و تعیین میزان منطقی تعرفههای کرایه و کمیسیون دریافتی، این موضوع را در دستور کار قرار می دهد و پس از جمع بندی نهایی ورود خواهد کرد.
شرکتهای تپسی و اسنپ دو شرکت بزرگ تاکسی اینترنتی هستند که رانندگان و مشتریان آنها از میزان کمیسیون و تعرفههای بالای آنها ناراضی هستند.
با خودرودی 300 میلیونی که فقط سالانه 11 درصد افت ارزش داره، کرایه 20، 30 تومنی میزنه
هزینه استهلاک و قطعات یدکی هم بماند
تازه 20 درصدم کمیسون میگیره
#اسنپ_برده داری نوین
اون دسته آدمایی که فک میکنند ورود شورا به دو شرکت تاکسیرانی خوبه تو اشتباهی
شورا ورود میکنه چون به فکر خودشه
دیده کمیسیون عالیه ورود کرده نه بخاطر شماها یا خودم
فکر کردین تو کشور چقدر راننده اسنپ تپسی ماکسیم هست.
کمیسیون چقدر برمیدارن؟فک کن مغزت سوت میکشه
خوش به حال افغانی ها حداقل میتونن به راحتی برن از ایران
من خودمم مدنیه به خاطر بیکار شدن و اینکه راه دیگه ای واسه کسب درآمد ندارم مجبور به کار اسنپ شدم و این ویژگی وجه مشترک همه ی راننده های اسنپ هست
اون دوست عزیزی که میگه اگه کرایه های اسنپ پایین هست خب کار نکنید ،شاید درد بیپولی و مجبور شدن رو حس نکرده ،آدم مجبور انتخاب نمیکنه و فقط انجام میده حتی اگه با اون کار موافق نباشه ،مدیران اسنپ و توسی هم از همین ویژگی مجبور بودن و نه انتخاب کردن راننده ها استفاده میکنم و با قیمت پایین و سفر حداکثری فقط سود خودشون رو افزایش میدن و اونچیزی که تو این سیستم ارزش نداره رضایت آدم مجبوره !
متاسفانه نه فقط تو سیستم تاکسی اینترنتی بلکه تو همه ی بخشهای اقتصادی دیگه هم این نگاه از بالا به پایین وجود داره و علت همشون هم نرخ بالای بیکاری و بالا بودن هزینه های زندگی هست ! به امید روزی که تمام بیکار شده های جامعه بتونم به شغلهای اصلی خودشون برگردن و اینجوری سیستم عرضه و تقاضا و دست نامرعی بازار قیمتهای سفر اسنپ و همکاراشو واقعی میکنه
کارگر مگه استحلاک داره کارگر مگه ۵۰۰ میلیون ماشین میاره صبح تا شب ماشینش روشن باشه
من موندم چیه پراید که همیشه تعمیر گاه هست تو یک سال اخیر سه بار تعمیر موتور انجام دادم
۷تومن هشت تومان تو اسنپ کار کردم و یکجا به مکانیک و لوازم یدکی دادم خودم هم هیچ هشتم گرو نه
اسنپ یعنی بیگاری و پر کردن جیب مالکان اسنپ
من تربت حیدریه (یکی از شهرهای خراسان رضوی ) زندگی میکنم، برای یک خونه ۷۰ متری یک خوابه ، ماهی ۳.۵میلیون با ۷۰میلیون پیش ، دادم.
اینجا ۷۰درصد کرایه های داخل شهری ، ۶۵۰۰تومان هستش، در هر ساعت اگر خودمون رو بکشیم میتونیم ۳۰.۰۰۰ تومان کار کنیم. بعد از ۶ ساعت پشت فرمون نشستن ، با کمردرد و پادرد از ماشین پیاده میشیم و باید ۶ ساعت استراحت کنیم که بشیم یه آدم نرمال. دست آخرم ، اگر به خرابی ماشین نخوریم ، به زور اجاره خونه و شکم زن بچه رو سیر میکنیم.
کاری که اسنپ و ... میکنن، دقیقا استسمار و به بردگی گرفتنِ افراد هستش. درآمدی که حتی از پول نزول کثیف تر و حروم تر هست.
شخصی که لیسانس عمران داره و از شرکتی که در اون کار میکرده ، بخاطر ورشکستگی ، بیرون امده؛ مجبوره بیاد اسنپ کار کنه. خرج زن و بچه و خونه که سر جاش هست، تازه بیشتر هم شده.
این شرکتها هم با سواستفاده از وضعیت کشور و تعداد بالای افراد بیکار، دقیقا با همین سیاست کثیف ، کار خودشون رو پیش میبرند.
وقتی کرایه دربستی یک مسیر در شهر من، ۲۶۰۰۰تومان هست و کرایه یک کورس برای یک نفر با تاکسی های داخل شهری ، ۶تومان! فقط یک دیوانه از اسنپ استفاده نمیکنه !
همیشه هم ۴نفر پیدا میشن که وصف درآمد دروغین اسنپ رو شنیده باشن و گول تبلیغات این شرکتها رو بخورن و با اینکه روزانه تعداد زیادی از افراد از کار در اسنپ ، کنار میکشند؛ باز این ۴نفر جایگزین میشن. چرا استخدام آنلاین و کنار خیابونی این شرکتها تمومی نداره! چرا همیشه در حال جذب راننده هستن!!!؟؟؟ جواب معلومه .
شگرد فعلی اینها استفاده چند روزه و چند ماهه از افرادی که تازه بیکار شدن و از سر ناچاری و نداشتن اطلاعات کافی، میان شروع ب کار میکنن و بعد یه مدت ، پشیمون میشن و کنار میکشند، ولی باز ۴تا آدم ساده دیگه جذب میشن و پول به جیب صاحبان شرکتها میریزن. ضمنا کمیسیون اسنپ در سال جاری ، ۲۱درصد شده ، نه ۱۵ درصدی ک یکی از دوستان گفتند.
یاعلی
لطفا کسانی که اطلاعی ندارند نظر بیخود ندهند
من ۳ نفر و دوتا بچه را با این شرایط سوار کردم که مسیرش ۳ کورس تاکسی خطی بود کرایه ای که زده بودن ۱۷ هزار تومن بود.! کارکردن در این تاکسی ها فقط حماقت راننده هست و به کشی از ما
فقط زورشون به راننده اسنپ رسیده گرونش نکردن
والا برا پاره وقت عالیه.اگه بخوای کار اصلیت باشه همش استهلاکه
اسنپ زیر مجموعه ایرانسل هست ایرانسل زیر مجموعه وزارت ارتباطات هست وزارت زیر مجموعه دولت راننده های نگون بخت شدن حمال بی جیره ومواجب دولت
اولا کمیسیون اسنپ و تپسی رو نهایت بکنه ۳ تا حداکثر ۵ درصد
دوما راننده هایی که روزانه ده سفر رو انجام ميدند در یکی از این دو شرکت یا مجموع کا در این دو راننده فعال اون روز شناخته بشن تا مثل تاکسیهای زرد معاف از پرداخت تردد در طرح زوج و فرد و ترافیک باشن پس بل انجام ده سفر معافیت از پرداخت جریمه طرح ترافیک
سوم بخصوص با سهمیه و جیره بندی امسال بنزین دستکم ماهانه ۳۰۰ لیتر بنزین لیتری ۲ تومن بهشون بدن به شرط کیلومتر پیموده شده نه آلات که حتی هنوز اسفند پارسالم همون سهمیه تعهد بسیار اندک رو هم ندادن
چهارم کرایه برای یک تا دو نفر محاسبه شده باشه و چنانچه تعداد مسافران از ۲ نفر بیشتر بود یعنی ۳ یا ۴ نفر به ازای هر نفر بیشتر ۱۵ درصد روی ک آیه بره و به ازای داستان بار ۱۰ درصد روی کرایه بره
و آخرم و از همه مهمتر کرایه بر اساس زمان طول سفر (رسیدن به مبدأ مسافر+ معطلی آمدن مسافر + رسیدن به مقصد مسافر) و پیک ترافیک همگی محاسبه بشه نه بر اساس پرمسافر بودن یا کم مسافر بودن مکانی که مسافر درخواست سفر میکند که الان اینجوره متاسفانه و جایی که مسافر زیاده مثل صبح و عصر زمان رفت و برگشت کارمندان به ضرر مسافر میشه و جایی که کمه که اکثرا مسافر کمه به ضرر راننده
شورای رقابت بیاد این کارها رو بکنه یک ریال هم نمیخواد کرایه ها رو بیشتر کنه.
پس وقتی برای رانندگان سهمیه بنزین ۲ تومنی ۳۰۰ لیتر در ماه بشود، سهمیه رایگان تردد در طرح داشته باشند، کمیسیون پایین و منطقی ۳ تا ۵ درصد بشود، تعداد بیش از ۲ مسافر بر روی کرایه افزوده بشود و راننده از نقطه ای که به دنبال مسافر میرود نه مبدأ مسافر بعلاوه معطلی آمدن مسافر تا تایم و ترافیک رسیدن به مقصد حساب بشود و ملاک تعیین کرایه تایم و ترافیک و معطلی رسیدن به مبدأ مبدأ بعد مقصد مسافرا باشه نا جایی که مسافر کم یا زیاده اونوقت:
هیچکدوم از ما رانندگان یک ریال هم بیشتر از پارسال کرایه نمیخوایم.
یاشما از مابدبخت تری که نمیتونی ماشین بخری ومفت بری که سفره شو اسنپ وتپسی برات پهن کرده برای ترددت شده نعمت الهی یا از مزدوران اسنپ وتپسی هستی .
مردحسابی تا دوسال پیش میخواستی اژانس بگیری تن وبدنت میلرزید به تلفنت شماره اژانس وبگیری وکف خیابون التماس تاکسی میکردی که سوارت کنه برای تو امثال تو بهشته برین شده اگه یذره وجدان داشتی میفهمیدی کرایها از دوسال پیشم پایینتره ومخارج ماشین وزندگی چندین برابر شده .
بحث کرایه و کمیسیون فقط یک بهانه برای ورود و در نهایت میخواهند از راننده بینوا که بدلیل نداری مجبور به کار در تاکسی اینترنتی شده حق و حقوقی هم برای خودشان بتراشند.در طول این چند دهه تجربه نشان داده که هیچ گربهای محض رضای خدا گربه نمیگیرد. اینها میخواهند یک منبع درآمدی برای خودشان درست کنند.
داداش من خواهر من نداری ماشین بگیری نگیر با با اتوبوس برید به کارتون برسید مثل ما این همه رفتیم چی شد ماه چیزی نمیکشه با این کرایه ها و کمیسیونها ماشینمون استان میشه باز مجبور میشیم که با اتوبوس اینور وانور بریم