پخش مستند زندگی شهید قرنی از رادیو ایران

سوم اردیبهشت به نام سالروز شهادت سپهبد قرنی در تقویم کشور ثبت شده است، به همین مناسبت رادیو ایران مستندی از زندگی این شهید تقدیم می‌کند.

پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران، دشمن ناکام و حیرت‌زده برای متوقف کردن روند شکل‌گیری کامل نظام اسلامی به انواع دسیسه‌ها و اقدامات کور روی آورد که یکی از آن‌ها از میان برداشتن چهره‌ها و بازو‌های فکری و عقیدتی انقلاب اسلامی بود.

معاندین در اولین برنامه خود ترور چهره‌ها و شخصیت‌های مهم لشکری و کشوری را طرح‌ریزی کردند و شهادت سپهبد محمدولی قرنی، اولین رئیس ستاد مشترک ارتش جمهوری اسلامی ایران، ۵ روز پس از نامگذاری روز ارتش از سوی بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران، تلاشی مذبوحانه در تضعیف پایه‌های نظام نوپای اسلامی و قوای نظامی بود.

متین السادات فیروزی تهیه کننده مستند شهید قرنی بیان کرد: برای شناخت بیشتر فرزندان این مرز و بوم و قدرشناسی از آن شهید والامقام و همچنین ایجاد فرصتی برای مرور چهره پلید معاندان و مخالفان حکومت اسلامی و ترسیم و تبیین جایگاه والای آن فرمانده ولایت‌مدار و ظلم‌ستیز، در ویژه برنامه‌ای به مناسبت سالروز شهادت امیر سپهبد محمدولی قرنی، سوم اردیبهشت، تقدیم شنوندگان رادیو ایران می‌شود، که به بیان ویژگی‌های شخصیتی ایشان، زندگی حرفه‌ای وی از پیش از انقلاب تا پیروزی انقلاب و انتصابش به عنوان اولین رئیس ستاد مشترک ارتش خواهیم پرداخت همچنین امیر سرتیپ عبدالله نجفی، از فرماندهان سابق نیروی زمینی ارتش و از همکاران سپهبد قرنی از خاطرات این شهید خواهد گفت.

گفتنی است این برنامه یکشنبه سوم اردیبهشت به تهیه کنندگی و روایتگری متین السادات فیروزی ساعت ۲۲:۰۰ از رادیو ایران پخش می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار