ناصر کنعانی به اظهارات وزیر امور خارجه آمریکا مبنی بر اقدام این کشور برای اخلال در برنامه‌های نظامی جمهوری اسلامی ایران واکنش نشان داد.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه اظهار داشت: تصریحات تحریک آمیز وزیر امور خارجه آمریکا در ارتباط با برنامه نظامی ایران صرفا با هدف ادامه بازاریابی برای تسلیحات آمریکایی از طریق دامن زدن به پروژه شکست خورده ایران هراسی و اختلاف‌افکنی میان کشور‌های منطقه صورت می‌گیرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: برخلاف اظهارات نسنجیده وزیر خارجه رژیم آمریکا، جمهوری اسلامی ایران در چارچوب سیاست همسایگی، همواره بر گفتگو، مشارکت و همکاری منطقه‌ای برای تأمین امنیت و منافع مشترک کشور‌های منطقه به دور از مداخله بیگانگان تاکید داشته و تحولات مثبت و رو به پیشرفت در منطقه نیز در همین راستا می‌باشد.

کنعانی تاکید کرد: برنامه نظامی ایران صرفا جنبه دفاعی و بازدارندگی داشته و علیه هیچ کشوری که اندیشه تعرض به ایران را نداشته باشد، نیست.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی اقدامات نسنجیده و غلط رژیم آمریکا طی دهه‌ها را منبع ناامنی، بی‌ثباتی و جنگ در منطقه دانست و افزود: به نفع این کشور است که رویکرد‌های پراشتباه، مداخله‌جویانه و غیرمسئولانه خود در مسائل کشور‌های منطقه را کنار بگذارد و اجازه دهد روند تقویت ثبات و آرامش با همکاری و مشارکت کشور‌های منطقه به مسیر خود ادامه دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۰ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
ما جنگ طلب نیستیم اما در برابر دشمن متجاوز کوتاه نمی آیم
Germany
ناشناس
۲۲:۲۰ ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۲
طراحان برنامه دفاعی ایران هزینه کلانی برای دوش مردم شریف ایران گذاشتند. اگر ایران واقعا قصد دفاع داشت می بایست جنگ افزار هسته ایی و‌موشک قاره پیما با قابلیت حمل سلاح هسته ایی می داشت ، که اگر چنین کرده بود ، نیازی به جنگ با رژیم کودک‌کش صهیونیستی نبود ، نیاز به پول پاشی به محور مقاومت نبود ، بلکه توازن قدرت در متطقه غرب آسیا دست برتر را به ایران می داد ، آنگاه سگ نگهبان رژیم تروریستی آمریکا به زباله دان تاریخ می پیوست . اکنون ایران گرفتار پیقام های محرمانه غرب شده و موم دست آنان است ، برنامه هسته ایی کنونی بجز زیان مالی شدید هیچ دستاوردی برای کشور ندارد ، پروژه های غیر نظامی تماما برای هر کشوری قابل دسترسی است .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۳ ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۲
سلام.مزدوران امریکا و نوکرهای انگلیس در داخل که با دلالی،انحصار و نفوذ در مجلس و دولت،گرانفروشی ده برابری خودروهای حلبی داخلی را راه انداخته اند باید محاکمه شوند.شهدا مسئولین شرمنده اند.
Iran (Islamic Republic of)
غفار
۱۵:۲۶ ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۲
آمریکابایدبدونه ماسربازان خداخاک آمریکاراهدف قرارمیدیم.
ماآمریکارانابودمیکنیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۷ ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۲
این حرف آمریکایی ها، نشان از تأیید قدرت بالای نظامی ایران است.
Iran (Islamic Republic of)
ایران وطنم
۱۴:۴۶ ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۲
سلام.مزدوران امریکا در داخل که با دلالی،انحصار و نفوذ در مجلس و دولت،گرانفروشی ده برابری خودروهای حلبی داخلی را راه انداخته اند باید محاکمه شوند.شهدا مسئولین شرمنده اند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۳ ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۲
احسنت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۷ ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۲
مثل چی از نیروهای مسلح ما میترسن
مرگ بر آمریکا و رژیم کودک کش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۴ ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۲
تو رو خدا خودرو را دریابید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۴ ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۲
سلام
تو رو خدا به آشفته بازار خودرو برسید. از فروردین پارسال تا امسال هر خودرو در بازار آزاد ۴ برابر شده است. با هیچ منطقی جور در نمی آید
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۱۳:۳۲ ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۲
آمریکا یک کشور وحشی و درنده خو بوده و هست و اگر میبینیم توان نزدیکی به برام را ندارد از قدرت موشکی و پهپادی و جنگال و پدافند ماست و گر نه در این دنیا اگر ضعیف باشی مورچگان کوچک و ناچیز هم به تو رحم نخواهند کرد
درود بر بازوان ایران اسلامی
ارتش و سپاه دو بازوی ایران اسلامی عزیز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۲ ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۲
یکی ازشعارهای رزمندگان در دوران جنگ تحمیلی...
ارتش سپاه حزب الله... پیشمرگان روح الله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۴ ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۲
اقای سخنگو این چه طرز حرف زدن است باید مثل خودشون حرف زد..چرا با ملایمت حرف میزنید. باید قاطع و کوبنده گفت..اگر اختلال بکنی ما هم بیکار نیستیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۰ ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۲
اینطورحرف زدن را گفتمان دیپلماسی می‌گویند.
پاسخ های کوبنده را درحرف وعمل،، فرماندهان نظامی قدرتمندکشورمان به رخ دشمنان می‌کشند.
مهم این است که دشمنان از ما می‌ترسند.
این را همه می‌دانند.
حتی دشمنان...
Iran (Islamic Republic of)
غفار
۱۱:۴۸ ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۲
دوران حمله پیش دستانه رسیده ایران بایدبه آمریکاواسراییل حمله پیش دستانه بکنه وتمام پایکاههای آمریکاروازجمله اسراییل رونابودکنه ودرنگ جایزنیست چون این حکم خداست