وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که با توجه به موارد متعدد تبعیض علیه روس‌ها، بهتر است شهروندان روس از سفر به کانادا خودداری کنند. 

کانادا یکی از مهمترین حامیان اوکراین در جنگ علیه روسیه است و تاکنون صد‌ها مقام دولتی روس را تحریم کرده و ممنوعیت‌های گسترده‌ای در زمینه تجاری برای این کشور اعمال کرده است. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، وزیر خارجه روسیه امروز شنبه گفت: با توجه به موارد متعدد تبعیض علیه شهروندان روس در کانادا و نیز مشاهده خشونت فیزیکی علیه آنان، توصیه میکنیم شهروندان روسیه از سفر به کانادا برای اهداف توریستی، تحصیلی و تجاری خودداری کنند.

وزارت امور خارجه روسیه ادامه داد: اگر در حال حاضر در کانادا حضور دارید توصیه میکنیم که مراقب باشید و از رفتن به مکان‌های عمومی خودداری کنید. 

این هشدار به شهروندان روس در کانال تلگرام وزارت امور خارجه روسیه منتشر شده و کانادا هنوز در این زمینه اظهار نظری منتشر نکرده است. 

گفتنی است مدت کوتاهی پس از آغاز جنگ روسیه و اوکراین، کانادا از شهوندانش خواست که از هرگونه سفر به روسیه خودداری کنند. روسیه هم هفته گذشته تحریم‌هایی علیه ۳۳۳ مقام و شخصیت‌های مهم کانادا اعمال کرد که این امر واکنشی تند به تحریم‌های کانادا علیه روسیه و حمایت از اوکراین بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۶ ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۲
کانادا سر زمین نسل کشی وکودک کشی است لطفا از این کشور دوری کنید اکثر مهاجران کانادا بی هویت و انسان ستیز هستند
آخرین اخبار