امام جمعه تبریز گفت: شعله های مقاومت هر روز گسترش می یابد و روز قدس شعله مقاومت را زنده نگه داشته است.

حجت الاسلام والمسلمین  آل هاشم  در خطبه‌های نماز عید سعید فطر که با حضور انبوه و باشکوه نمازگزاران در مصلای امام خمینی تبریز برگزار شد گفت:  تبدیل شدن روز قدس به یک مسئله اسلامی و انسانی، جلوگیری از فراموشی مسئله فلسطین، زنده نگه داشتن شعله مقاومت و جلوگیری از اعلام قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی از برکات پیام امام خمینی (ره) در اعلام و انتخاب روز جهانی قدس است.

وی ادامه داد: در مرداد سال ۱۳۵۸ که مصادف با ۱۳ ماه رمضان بود وقتی امام خمینی (ره) پیامی خطاب به مسلمانان جهان صادر کردند کمتر کسی تصور می‌کرد که این روز بزرگ به یک جریان مستمر جهانی علیه رژیم صهیونیستی تبدیل شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی تصریح کرد: آن پیام کوتاه که از قلم آسمانی مرد الهی صادر شد برکات بسیاری برای اسلام داشت که از جمله آن‌ها می‌توان به مردمی سازی روز جهانی قدس و راهپیمایی مسلمانان در کشور‌های مختلف اشاره کرد.

حجت الاسلام والمسلمین  آل هاشم خاطرنشان کرد: مسلمانان در دورترین مناطق دنیا در روز قدس این یادگار با ارزش امام خمینی را با راهپیمایی در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان زنده نگه داشتند و عظمت اسلام را به جهانیان نشان دادند.

 وی در بخش دیگری از خطبه ها با تبریک عید سعید فطر به تمام مسلمانان جهان به ویژه مسلمانان کشور‌های همسایه افزود: روز عید فطر روز بیداری و دریافت جایزه از درگاه الهی است و آن روزی که انسان مرتکب گناه نشود عید است.

نماینده ولی‌فقیه در استان در اعلام مناسبت‌های هفته به سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اشاره کرد و این روز را به مدافعان حریم انقلاب اسلامی و امنیت و ناموس کشور تبریک گفت.

امام جمعه تبریز همچنین با اشاره به اینکه در آستانه روز کارگر و روز معلم قرار داریم از تلاش های کارگران زحمتکش و معلمان فداکار قدردانی کرد.

در نماز باشکوه عید سعید فطر تبریز حدود ۱۰۰ نفر از دانشجویان خارجی دانشگاه علوم پزشکی تبریز از هشت کشور لبنان، سوریه، عراق، ترکیه، گرجستان، یمن، افغانستان و جمهوری آذربایجان حضور داشتند.

برچسب ها: عید فطر ، امام جمعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.