امام جمعه سنندج:

عید فطر زمینه‌ساز تقویت وحدت در بین مسلمانان جهان است

ماموستا رستمی گفت: عید فطر از اعیادی است که خداوند از آن به عنوان جایزه آسمانی نام می‌برد که نماد زمینه‌ساز تقویت وحدت در بین مسلمانان جهان است.

امام جمعه سنندج امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر اظهار کرد: ماه مبارک رمضان سرشار از برکات الهی بود و مردم متدین شهر‌های کردستان به ویژه سنندج در جلسات ختم قرآن که در مساجد جامع برگزار شد شرکت چشمگیری داشتند.

ماموستا فایق رستمی خاطرنشان کرد: روز به روز به عظمت و اقتدار مکتب رسول‌الله افزوده و به جمع پیروان این دین الهی در سراسر دنیا اضافه می‌شود.

وی به دستاورد‌های ماه مبارک رمضان گریزی زد و گفت: صبر و استقامت، غم‌خواری، تقویت کمک به همنوع و استحکام پایه‌های دین از برکات ماه مبارک رمضان و روزه‌داری در این ماه است.

امام جمعه سنندج در ادامه از رسول خدا به عنوان بهترین و مهربان‌ترین فرد به امت نام برد و گفت: مهربانی پیامبر به ایتام الگو برای تمام انسان‌هاست.

رستمی اضافه کرد: عید سعید فطر از اعیادی است که خداوند از آن به عنوان جایزه آسمانی نام می‌برد که نماد زمینه‌ساز تقویت وحدت در بین مسلمانان جهان است.

وی گفت: مبنای اعلام عید سعید فطر، روئیت هلال ماه است و تا زمانی که ماه روئیت نشود نمی‌توان عید فطر را اعلام کرد و این در مناطق و اقلیم‌های مختلف متفاوت است..

امام جمعه سنندج خاطرنشان کرد: خداوند در سه جای قرآن به این روز و جایزه بزرگی که به امت روزه‌دار اعطا می‌شود اشاره می‌کند.

وی تصریح کرد: روزه درجه و مقام انسان را بالا می‌برد همه فرشتگان الهی در زمان افطار روزه‌دار بر زمین فرود می‌آیند و این نشان از جایگاه روزه‌داری است.

ماموستا رستمی عنوان کرد: حتی استخوان انسان روزه‌دار عبادت می‌کند و ملائک به وجود روزه‌دار افتخار کرده و یکی از در‌های بهشت به روزه‌داران اختصاص دارد.

امام جمعه سنندج با بیان اینکه کسی که اهل جهاد باشد از درب جهاد وارد بهشت می‌شود، گفت: کسانی هم که اهل روزه و نماز و صدقه باشند از در‌های خاصی که با همین عناوین نام‌گذاری شده وارد بهشت خواهند شد.

ماموستا رستمی اضافه کرد: مسئولان ما باید با الگوگیری از بزرگان دین در مسیر خدمت به مردم به ویژه کمک به نیازمندان و توجه به ایتام با تمام وجود تلاش کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار