سخنگوی فراجا گفت: از شروع عملیات جدید پلیس طی دو ماه گذشته در خصوص مقابله با سرقت، ۳۰ هزار سارق منزل و خودرو در تور اطلاعاتی و عملیاتی پلیس قرار گرفته است.

سردار سعید منتظرالمهدی سخنگوی فراجا اظهار کرد: طی مدت دوماه از شروع عملیات جدید پلیس ۹۷۰ مالخر دستگیر شدند و بالغ بر ۸۰ درصد اموال سرقتی در این میان کشف و ضبط شد که شهروندان می‌توانند به سایت نما دات پلیس دات‌ای آر مراجعه و نسبت به پیگیری اموال مسروقه خود مطلع شوند.

وی افزود: کشف بخش قابل توجهی از خودرو‌های مسروقه طی یک هفته پس از سرقت، کشف ۷۰ درصد جرایم جنایی در کمتر از ۴۸ ساعت و تشکیل ستاد رسیدگی به پرونده‌های راکد سرقت و به جریان انداختن مجدد پنج میلیون پرونده راکد که در سال‌های گذشته به نتیجه نرسیده بود، از دیگر اقدامات پلیس طی این مدت بود.

سخنگوی فراجا ادامه داد: همچنین طی دو ماهه اخیر بیش از ۳۰ هزار سارق منازل و لوازم داخل خودرو شناسایی، دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.

منتظرالمهدی افزود: راستای مبارزه با سرقت‌های خشن و مسلحانه نیز حدود ۱۰۰ باند سرقت مسلحانه وخشن شناسایی و همچنین ۸۵ درصد عاملان و مجریان سرقت‌های مسلحانه در این مدت کوتاه دستگیر شده اند.

وی گفت: بعضی وقت‌ها شهروندان خانه خود را با بانک و صندوق ذخیره و امانت اشتباه می‌گیرند. جای پول و سکه و طلا در صندوق امانات بانک هااست و البته بانک‌ها باید در ازای تسهیلات با قیمت مناسب برای ایجاد صندوق‌های امانات به کمک مردم بیایند.

سخنگوی فراجا افزود: آنچه مسلم است برای کاهش نرخ وقوع سرقت در جامعه همگان باید در میدان بیایند و نقش خود را ایفا کنند که در این میان مردم مهمترین و بالاترین نقش را در پیشگیری از سرقت با رعایت آموزش‌های پلیس ایفا می‌کنند، از نصب دوربین و حفاظ و روشنایی و نگهبان محله تا عدم نگهداری پول و سکه و طلا در منزل. پلیس نیز با افزایش گشت‌زنی‌های خود در محله‌ها به وظایف خود عمل خواهد کرد.

برچسب ها: پلیس ، سرقت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۲ ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۲
سلام خدا قوت.
اگر بنزین آزاد است.پس چرا بعضی جایگاههایی سوخت .کارت سوخت آزاد .دارند.و بعضی جایگاهها در سطح استان
یزد کارت سوخت آزاد را برداشتند.
چه برجان مردم میخواهید؟؟؟؟
این طرز حکومت داری بر مبنای اسلامی
نیست.لطفا تجدید نظر بشود.
این رفتار در کشور .کسانی دستور میدهند که عامل اغتشاش و به هم زدن نظم و امنیت کشورند.جهت اطلاع گزارش شد‌
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۲۳:۴۹ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۲
چه فایده. چند وقت دیگه با سند آزاد میشوند و یا با رضایت شاکی. در تمام کشورهای دنیا زندان در بدترین شراط هست نه مثل ایران هتل اوین و هتل رجایی شهر . زندانی در زندانهای ایران از خونه خودشون بهتر زندگی.میکنه. مرخصی میره . الانم مد شده پابند بهش میدهند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۱ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۲
مرحبا فراجا خدا قوت
Iran (Islamic Republic of)
Bfy
۲۱:۵۵ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۲
همچین نوشتی انهدام ک انگار نیستو نابود شدن... فوقش رفتن زتدان چند وقت دیگه با عفو یا وثیقه میان بیرون با کلی تجربه، ۳۰ باند میشن ۳۰۰ باند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۶ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۲
ای کاش دستور خدا را در مورد سارقان اجرا می کردند چرا قضات خود را مهربان‌تر از خدا می دانند و احکام خدا را زمین می گذارند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۵ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۲
درود به شرفتان. هرچه فراجا رشته کرده قوه قضائیه پنبه کرده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۷ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۲
چندروزی بازداشت بعدهم ازادکردن سارقان سودی نداره سارقی که چندین بار تکرارهای جر اعدام نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۵ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۲
دستگیر کردید خسته نباشید در محدوده ستارخان خودرو من لوازمش سرقت کردند که 20ملیون تومان خسارت بهم وارد شد سارقش توسط کلانتری ستارخان دستگیر شد هرچه پیگیری کردیم خبری از اموال به سرقت رفته خودرو نشد چه فایده ای داره اجبار در بازار آزاد همان قطعه سرقتی به خودم توسط نمایندگی فروختند همه دستشون تو یه کاسه هست زحمات پلیس بی فایده هست چون برخورد غذایی ضعیف هست اکثر سارقین هم برای مناطق غربی کشور هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۵ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۲
این کارها هیچ فایده ای ندارد سالهاست که در بعضی مناسبتها چند دزد و شرور را بازداشت میکنند ولی بعد از چند ماه آزاد میکنند. تازمانی که برخورد جدی و قاطع و طبق موازین اسلامی و مصالح جامعه نشود (مثلاً کار در کارگاه های تولیدی ویژه این مجرمها تا آخر عمر ، بریدن دست ؛ حبس ابد و حتی برای با سابقه ها اعدام ) مردم. تا آخر عمر در اضطراب و استرس خواهند بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۲ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۲
سفره این سرقتها و دزدیها باید جمع بشه اولویت کار دولت باید باشه امنیت مهمترین چیز جامعه هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۲ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۲
باید عوامل زمینه ای به وجود آمدن جرم را برطرف کنید،ازجمله فقر وتبعیض وقوانین اشتباه ونا عادلانه وناکارآمدی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۹ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۲
با درود بر نیروهای انتظامی و همه مدافعان امنیت کشور.
Iran (Islamic Republic of)
H
۱۷:۱۶ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۲
سلام ودرودبراشون کافی نیست بایدبگیرن اعدام کنن
آخرین اخبار