رییس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری از آغاز اجرای طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع در شهرستان فارسان همزمان با سراسر کشور خبر داد و گفت: در مرحله نخست این طرح در ۵۶ شهرستان کشور با اولویت از روز اول اردیبهشت‌ماه آغاز شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: با توجه به مرحله نخست اجرای طرح پزشک خانواده در ۵۶ شهرستان کشور، این طرح در شهرستان فارسان استان چهارمحال و بختیاری از امروز یکم اردیبهشت‌ماه کلید خورد.

علی احمدی با اشاره به اینکه طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع در شهر‌های بالای ۲۰هزار نفر اجرایی می‌شود، افزود: اجرای این طرح نیازمند تامین زیرساخت‌ها، اختصاص پزشکان و تامین نیروی انسانی از جمله مراقبان سلامت است.

به گفته وی، در این طرح به ازای هر یک‌هزار و ۵۰۰ نفر یک مراقب سلامت نیاز است که با تامین این زیرساخت‌ها به نوبت طرح در ۶ شهر بالای ۲۰ هزار نفر سراسر استان اجرا خواهد شد.

وی گفت: با فعال شدن برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع در شهر‌های بالای ۲۰ هزار نفر و همچنین روستا‌ها و شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر، خدمات بر مبنای سطح‌بندی به بیماران ارائه می‌شود.


بیشتر بخوانید


رییس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه از سال ۸۲ این طرح در روستا‌ها و شهر‌های زیر۲۰ هزار نفر آغاز شد و تاکنون افزون بر ۶۵۰ هزار نفر جمعیت استان زیرپوشش برنامه پزشک خانواده روستایی و شهر‌های زیر۲۰ هزار نفر قرار گرفته و این طرح ناقص اجرا شده بود که در سال گذشته امکان ارجاع الکترونیک در استان فراهم شد، افزود: با آغاز طرح پزشک خانواده در شهر‌های بالای ۲۰هزار نفر طرح نظام ارجاع نیز اجرایی می‌شود.

احمدی اظهار داشت: با اجرایی شدن این طرح با کمترین هزینه و کمترین پرداخت از جیب شهروندان، خدمات در مطب‌ها، پایگاه‌های سلامت، کلینیک‌ها و مراکز بیمارستانی خدمات بهداشتی درمانی به بیماران ارائه می‌شود.

رییس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: حدود ۴۰۰هزار نفر از جمعیت استان در شهر‌های بالای ۲۰ هزار نفر در شهرکرد، هفشجان، فرخشهر، بروجن، فارسان و لردگان ساکن هستند که به نوبت و با هماهنگی وزارت بهداشت در این شهر‌ها اجرایی خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه برنامه پزشکی خانواده و نظام ارجاع از برنامه‌های مهم دولت سیزدهم است، افزود: اجرای این طرح نیازمند فرهنگ‌سازی، اطلاع رسانی و تبیین جایگاه و نقش پزشک خانواده و نظام ارجاع، اجتناب از تقاضا‌های القایی و اجرای پوشش همگانی مراقبت‌های بهداشتی اولیه است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار