نیرو‌های واکنش سریع از استقرار آتش بس ۷۲ ساعته در سودان خبر دادند.

سودان پس از چند سال آرامش بار دیگر شاهد تقابل نظامی میان نیرو‌های واکنش سریع و ارتش این کشور با هم است. با این حال، از آنجا که غالب مردم این کشور را مسلمانان تشکیل می‌دهند، طرف‌های مخاصمه از استقرار موقت آتش بس به دلیل عید فطر خبر دادند. 

به گزارش الجزیره، نیرو‌های واکنش سریع امروز (جمعه) اعلام کرد علی رغم تبادل سنگین آتش در خارطوم، پایتخت سودان به دلیل عید سعید فطر در این کشور آتش بس موقت به مدت ۷۲ ساعت اجرایی می‌شود. 

براساس بیانیه منتشر شده از سوی این گروه، این آتش بس از ساعت ۶ صبح امروز به وقت محلی اجرایی شده و به مدت ۳ روز ادامه خواهد یافت.  این بیانیه می‌افزاید: به دلیل عید سعید فطر و برای ایجاد یک کریدور بشردوستانه به منظور تخلیه غیرنظامیان و اجازه دید و بازدید میان مسلمانان سودان، برای ۷۲ ساعت در کشور آتش بس موقت استقرار خواهد یافت. 

با این حال، تاکنون ارتش سودان که طرف دیگر درگیری است بیانیه‌ای در زمینه استقرار آتش بس اعلام نکرده است. 

آنتونی گوترش، دبیر کل سازمان ملل پیش‌تر از طرف‌های مخاصمه خواسته بود به احترام عید سعید فطر اقدام به استقرار آتش بس ۷۲ ساعته به منظور رساندن کمک‌های پزشکی و تخلیه غیرنظامیان کنند.  براساس آمار‌های رسمی تاکنون دستکم ۳۵۰ تن در موج جدید درگیری‌ها در سودان جان خود را از دست داده اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار