رئیس جمهور سوریه با فرستاده ویژه دولت چین در امور خاورمیانه دیدار کرد.

بشار اسد، رئیس جمهور سوریه روز شنبه ژای جون، فرستاده ویژه دولت چین در امور خاورمیانه را به حضور پذیرفت.

به گزارش سانا، موضوع محوری گفتگوی بین اسد و ژای جون، روابط دو جانبه بین سوریه و چین در چشم انداز بزرگتر روابط چین با کشور‌های خاورمیانه و نقش حیاتی آن در سراسر منطقه بود.

بشار اسد خاطرنشان کرد که مهم‌ترین تغییر مثبت در جهان، نقش چین بوده است که به شکلی آرام و متعادل در حال افزایش است و این نقش به الگویی جدید در سیاست، اقتصاد و فرهنگ به ویژه تبدیل شده است؛ همانطور که بر اصل دستیابی به ثبات، صلح و سود برای همه استوار است.

او خاطرنشان کرد که امروز کل جهان به حضور چین از نظر سیاسی و اقتصادی نیاز دارد تا وضعیت جهانی را دوباره متعادل کند، به ویژه با توجه به  یک سیستم بین المللی چند قطبی و روابط روسیه و چین و آنچه که اتحاد بریکس از نظر فضای بین المللی قوی قادر به ایجاد آن است.

اسد همچنین از میانجیگری چین که به نزدیک شدن و بهبود روابط بین عربستان سعودی و ایران منجر شد، که تأثیر مثبتی بر ثبات کل منطقه خاورمیانه خواهد داشت، تقدیر کرد.

رئیس جمهور سوریه با تأکید بر اینکه جنگ [آمریکا و غرب] در درجه نخست اقتصادی است و رها شدن از قید و بند معامله با دلار آمریکا ضروری شده است، تصریح کرد: کشورهای بریکس می‌توانند نقش کلیدی در این زمینه داشته باشند. افزون بر اینکه باید در معاملات تجاری این کشورها از یوان چین استفاده شود.

او گفت: سوریه فراموش نمی‌کند که پکن در طول سال‌های جنگ برای دفاع از حاکمیت سوریه مطابق با قوانین بین المللی و منشور سازمان ملل در کنارش بوده است و ما از همه کمک‌های پکن در زمان فاجعه زلزله قدردانی می‌کنیم.

فرستاده ویژه چین نیز تاکید کرد که چین روابط با سوریه را از منظر راهبردی و در چارچوب یک چشم انداز جامع برای منطقه می‌بیند.

ژای جون با ابراز خرسندی کشورش از پیروزی مردم سوریه در نبرد با تروریسم، این پیروزی را پیروزی همه کشور‌هایی دانست که از حاکمیت و کرامت خود دفاع می‌کنند.

او گفت: پکن در مجامع بین المللی در دفاع از حقیقت و عدالت با گفتار و عمل از سوریه حمایت خواهد کرد و از نبرد آن علیه هژمونی، تروریسم و مداخله خارجی حمایت خواهد کرد.

او همچنین حمایت کشورش را از تحولات مثبتی که در نزدیکی سوریه و کشور‌های عربی رخ می‌دهد، ابراز کرد.

برچسب ها: بشار اسد ، چین ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار