یادواره شهدای ارتش عصر امروز در گلزار شهدا برگزار و از تمثال کاشی شده شهید منصور نگارستانی اولین شهید نیروی دریایی استان در بلوار قدس کرمان رونمایی شد.

امیر غلامعلیان فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب شرق ارتش گفت: امروز در گلزار بین المللی شهر کرمان همزمان با یادواره شهدای ارتش، رونمایی از تمثال شهید نگارستانی را  در بلوار قدس کرمان داشتیم.

او با بیان اینکه شهید نگارستانی اولین شهید نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در استان کرمان است، افزود: وی در دوران دفاع مقدس تقریبا اولین شهید نیروی دریایی هم محسوب می‌شوند که این امر جزو افتخارات استان کرمان است.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب شرق ارتش بیان داشت: در سال ۱۳۵۹ در درگیری که در منطقه خرمشهر داشتند، شهید نگارستانی جزو تکاوران دریایی بودند که به همراه همرزمان شهیدش مقاومت جانانه‌ای در دفاع از خرمشهر در سال اول جنگ داشت و به همراه تعداد زیادی از همزمانشان به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

امیر غلامعلیان با اشاره به اینکه امروز، مراسم همزمانی برای گرامیداشت ناوسروان شهید گوهر ریز و ناو سروان شهید حمید قهرمانی داریم، گفت: این بزرگواران از شهدای شاخص نیروی دریایی هستند و هر دو مقیم کرمان بودند.

او افزود: به تعبیر افسران نیروی دریایی آمریکا، ناوسروان شهید قهرمانی شجاع‌ترین ملوان دنیا بود و این افتخار در کتاب‌های خاطرات دوران دفاع مقدس هم به ثبت رسیده است.

رونمایی از تمثال شهید نگارستانی در کرمان

ارشد نظامی ارتش جمهوری اسلامی ایران در جنوبشرق کشور افزود: شهید قهرمانی در ۲۹ فروردین سال ۱۳۵۸ در درگیری که با نیرو‌های ناو آمریکایی در منطقه تنگه هرمز رخ داد، به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

او تصریح کرد: وی مسئول توپخانه ناو سهند بود که تا آخرین لحظه هم مقاومت کرد و حتی زمانی که ناو مورد اصابت قرار گرفت و سیستم برقی آن مشکل پیدا کرد، از طریق سامانه‌های دستی خودش، اقدام به شلیک کرد و با زبان روزه تا آخرین لحظه مقاومت کرد و سرانجام به درجه والای شهادت رسید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.