بسیاری از کارشناسان معتقدند که تنها راه برای نجات بازار مسکن پرداخت تسهیلات ساخت خواهد بود.

یکی از مهم ترین بخش های  اقتصادی کشور  حوزه مسکن  است که از ابتدای امسال دولت با تشکیل جلسه شورای عالی مسکن بعد از ۸ ماه خود می تواند یک اتفاق بسیار مهم و تاثیرگذار در حوزه مسکن به شمار آید،در آن جلسه رئیس جمهور بر مشکلات و موانع اصلی ساخت پروژه های نهضت ملی مسکن اشاره کرد و به وزاری راه وشهرسازی و وزارت کشور  دستور داد که به شهرهای که در آنها پروژه ها پیشرفت نداشته و یا اراضی در آنها تامین نشده بازرسان اعزام شده و نتیجه آن را اعلام کنند.

در حال حاضر به گفته بسیاری از متقاضیانی که قصد ساخت مسکن آن هم به صورت ویلایی دارند اعلام شده که اراضی به‌ آنها اختصاص داده نمی شود در حالی که‌ ساخت خانه به صورت حیاط  دار و ویلایی یکی از مهم ترین و بزرگترين آرزوهای آنها است.

گفتنی است در شهرهای مختلف از جمله یزد، طبس و شهر ایوانکی ساخت مسکن  به صورت ویلایی و حیاط دار اجرا شده که بررسی های میدانی حاکی از آن است، بسیاری از متقاضیان  این پروژه ها از اجرا و پیشرفت این پروژه راضی هستند و سرعت اجرای پروژه‌ها هم بسیار خوب بوده است.

البته یکی از مشکلات اصلی در اجرای این طرح نرسیدن تسهیلات به ساخت مسکن  برای سازندگان بود که در جلسه شورای عالی مسکن اعلام شد که به سرعت به این موضوع رسیدگی شود که بلافاصله بعد از آن ابوالفضل نوروزی لیست بانک های مختلف که تسهیلات پرداخت نمی کنند را اعلام رسمی کرد. 

نوروزی گفت: باید بانک ملی ۱۰ همت (هزار میلیارد تومان)، بانک ملت ۱۲ همت، بانک تجارت ۱۱ همت، صادرات ۱۳ همت، سپه ۶ همت، کشاورزی ۱.۷ همت، رفاه ۵ همت، پست بانک ۶۰۰ میلیارد تومان، بانک کار آفرین ۳ همت، بانک سامان ۳ همت، بانک اقتصاد نوین ۴ هزار میلیارد تومان در قالب طرح جهش تولید مسکن تسهیلات پرداخت کنند. برای بانک های متخلف ۹۵ هزار میلیارد تومان جریمه در نظر گرفته شده است.

براساس این گزارش بسیاری از کارشناسان معتقدند هستند که باید تسهیلات به ساخت مسکن اختصاص یابد تا شاهد جان گرفتن بازار مسکن و در نتیجه ایجاد ثبات قیمتی در بازار مسکن باشیم. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
امیرمیرزایی0620115858
۱۳:۳۷ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۲
خواهشن پس این کارشناسان چجوری بفکراقشاراسیب پذیرجامه هستن واقعاچجوری امارمیگیرندطرف هست ساله رفته انگلیس مسکن مهربهش خونه داده یارانه ومعشیتی میگیره بعدماچونکه ورشکسته ایم وسن بالای داریم توی روستازندگی میکنیم نه وام نه مسکن یارانه معشیتیم جزدهک چهارم هستیم واقعاشماماکارشناسان مسلمان هستیدازخداشرم نمیکنیدچرابکسایکه پول دارهستن بایدازاین امکانات استفاده کنندبعدبنده حقیره ضعیف مریض بدبخت نبایدازاین امکانات دولت اسلامی بهرای ببریم واقعاشماوجدان داریدنمازمیخوانیددم ازقران میزنیدوحق ماکه کسی جزخدانداریم چرابایددرخرابهای شام زندگی کنیم بعدشمامراسم عزاداری میکنیدبرای اهل بیت حسین درسورتیکه الان خیلی بیشترازاین ادمهانتهابنده بلکه واقعاکسای هستیم که شبهاگرسنه میخوابیم بعدشماباشکمی سیروراحت میخوابیدخدای اینه رسم مسلمانی شمابفکرمردن وقیامت نیستیدچرامانبایددولت بماکه اواذیم خونه بده
آخرین اخبار