دختر ۹ ساله زیرکوهی توانسته از ۳ سالگی شروع به حفظ قرآن کند و در ۶ سالگی حافظ کل قرآن شود.

عطیه عزیزی حافظ ۹ ساله قرآن از شهرستان زیرکوه خراسان جنوبی است.

این حافظ قرآن از ۳ سالگی با توجه به علاقه خود به کلام وحی، حفظ را آغاز کرد و پس از ۳ سال توانست به طور کامل قرآن کریم را حفظ کند.

علاوه بر اینکه این حافظ بر متن عربی قرآن تسلط دارد، در حوزه مفاهیم، ترجمه و شأن نزول آیات نیز حرفی برای گفتن دارد و با حضور در برنامه محفل شبکه سه سیما توانست قاریان و حافظان به نام ایران و جهان اسلام را متعجب و مجذوب کند.

تسلط بر متن، ترجمه و تفسیر قرآن

عطیه عزیزی گفت: هم اکنون علاوه بر اینکه قرآن می‌خوانم، کتاب‌های تفسیر قرآن را نیز در اختیار دارم و آن‌ها را نیز مطالعه می‌کنم تا مسلط به این مباحث شوم.

او افزود: به همه علی الخصوص کودکان و نوجوانان توصیه می‌کنم اگر نمی‌توانند قرآن را حفظ کنند، حداقل روزی یک صفحه قرآن بخوانند و با آن انس بگیرند.


بیشتر بخوانید


مادر عطیه عزیزی بیان کرد: من در شب‌های جمعه سوره‌هایی از جمله واقعه و یس را می‌خواندم و دخترم آن‌ها را به تدریج حفظ کرد و به این حوزه علاقه‌مند شد.

او گفت: زمانی که متوجه شدیم عطیه توانایی حفظ قرآن را دارد، بر آن شدیم تا امکانات را برای تحقق این امر فراهم کنیم.

حافظ قرآنی که در ریاضی هم تبحر دارد

پدر عطیه عزیزی نیز گفت: دخترم در زمان حفظ قرآن اساتید بزرگی از جمله استاد پرهیزگار داشته که توانسته اند کمک‌های زیادی به او کنند.

او تصریح کرد: در زمانی که این اساتید با او تماس می‌گرفتند تا روند پیشرفتش را بررسی کنند، تا ۲ ساعت دخترم به اساتید درس پس می‌داد.

آموزگار این حافظ قرآن نیز گفت: علاوه بر این که عطیه در علوم قرآنی تبحر دارد، در ریاضی نیز ماهر است و گاهی اوقات برای دانش آموزان درس را توضیح می‌دهد.

برچسب ها: حافظ قرآن ، حفظ قرآن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار