قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی کشور گفت: توسعه زیست عفیفانه از اولویت‌های شورای فرهنگ عمومی است و پرداختن به لوازم و جوانب موضوع فرهنگ عمومی باید انجام گرفته و ترسیم شود.

 حجت الاسلام والمسلمین روح الله حریزاوی قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی کشور در یکصد و هیجدهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی و اولین جلسه در سال جدید با اشاره به اولویت‌های گفتمانی مطرح شده توسط مقام مقام رهبری اظهار کرد: در بخش فرهنگ وظایفی بر عهده داریم که بی ربط با بحث‌های اقتصادی نیست منتها ساز و کار خودش را دارد.

او ادامه داد: در کار فرهنگی مثل حجاب که محل تنازع ما با دشمن شده و طی پنج سال گذشته سعی کرده اند نظام را درگیر کنند شاید لازم نباشد مستقیما اسمی از حجاب برده شود.

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به اینکه یکی از اولویت‌های شورای فرهنگ عمومی زیست عفیفانه است، عنوان کرد: اسمی از حجاب در این دو کلمه نمی‌بینید، اما کار کردن روی کلید واژه‌هایی مثل امنیت زن است که طبق گفته‌های مقام معظم رهبری اگر حجاب را جدی نگیریم امنیت و جان زن به خطر می‌افتد و بحث‌های گفتمانی باید از همین دیدگاه گرفته شود.

او بیان کرد: در کشور‌هایی که فرآیند برهنگی را طی کرده و به آخر خط رسیده اند چیزی به نام خانواده وجود ندارد.

حجت الاسلام حریزاوی با بیان اینکه فرهنگ ایرانی برهنگی را نمی‌پذیرد، تصریح کرد: پرداختن به لوازم و جوانب موضوع فرهنگ عمومی باید انجام گرفته و ترسیم شود.

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی کشور تصریح کرد: باید پژوهشکده‌های تعلیم و تربیت را به پژوهشکده‌های محدودی که در کشور کار کاربردی می‌کنند وصل کنیم.

حجت الاسلام حریزاوی بیان کرد: پژوهش‌ها در کشور باید کاربردی و راهبردی باشد تا نتیجه بخش شود. پژوهشکده‌های کشور از اغتشاشات اخیر و زیست جدید جوانان و نوجوانان تحلیل‌های دقیقی ارائه کردند که اگر این تحلیل‌ها به دست معلمان برسد می‌توانیم ورق را برگردانیم و لازم است که این پژوهش‌ها کاربردی شود.

او اظهار کرد: طی سالیان متمادی درباره رابطه دانشگاه و صنعت بحث شده باید درباره رابطه دانشگاه و فرهنگ نیز بحث شود.

حجت الاسلام حریزاوی با اشاره به ورود تخصصی مقام معظم رهبری به موضوعات مختلف، عنوان کرد: مطالبات مقام معظم رهبری بسیار دقیق است، ایشان در جایی فرمودند کار به جایی می‌رسد که جای جلاد و شهید با هم عوض می‌شود که در شهرستان ایذه در حوادث اخیر این موضوع را شاهد بودیم.

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی کشور افزود: با کار کارشناسی حوادث ایذه را کاوش و بررسی کردیم به این عدد تلخ رسیدیم که ۱۷نفر از مدیران این شهرستان افرادی بودند که هیچ انگیزه‌ای برای کار کردن نداشته و هر لحظه منتظر تغییر بودند و تعلل صورت گرفته بود که با گزارش ارائه شده رئیس جمهور تصمیم گرفتند.

او با اشاره به مطالبات ریز و عملیاتی مقام معظم رهبری و ضرورت برنامه‌های جشن‌ها به صورت عمومی بیان کرد: سرود سلام فرمانده در سه هزار نقطه در کشور برگزار و طوفانی برپا شد که نشان داد تولید فکر پشت سرود سلام فرمانده بوده است.

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی کشور عنوان کرد: جشن روزه اولی‌ها در کشور در حال برگزاری است و روز گذشته جشن روزه اولی‌ها با حضور ۳۰ هزار نفر در تهران برگزار شد.

حجت الاسلام حریزاوی گفت: باید همه دستگاه‌ها و خانواده‌ها دست به دست هم داده و فرهنگ عمومی را رشد داده تا شاهد باشیم جشن‌ها در سال جدید بهتر از سال گذشته برگزار شود، چون کار مهمی در حوزه فرهنگ است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.