رییس دانشگاه علوم پزشکی سمنان گفت: ۲۸ فرد مبتلا به کرونا طی هفته جاری در مراکز درمانی ۶ شهرستان زیرپوشش این دانشگاه بستری شدند.

کامران قدس رییس دانشگاه علوم پزشکی سمنان افزود: ۲۸ بیمار جدید مثبت با تشخیص قطعی ابتلا به کووید۱۹ در هفته اخیر در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان بستری شدند.

وی درباره آخرین آمار شیوع بیماری کرونا بیان کرد: از ابتدای بروز و شیوع کرونا تاکنون ۶۳ هزارو ۵۱۴ مورد مثبت بیماری کرونا بر اساس معیار‌های تشخیصی آزمایشگاهی پی‌سی‌آر در مجموعه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان شناسایی شدند.

قدس تصریح کرد: در هفته اخیر از ۲۲ الی ۳۰ فروردین ۱۴۰۲ بر اساس معیار‌های قطعی تشخیصی، ۲۸ بیمار مثبت جدید مبتلا به کووید۱۹ در مراکز درمانی بستری شدند و مجموع بیماران بستری شده در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه از ابتدای بروز و شیوع کرونا تاکنون به ۱۲ هزار و ۶۱۸ نفر رسید و ۵۰ هزار و ۸۹۶ بیمار نیز به صورت سرپایی شناسایی شدند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان ادامه داد: کل موارد بهبودی و ترخیص بیماران مبتلا به کووید۱۹ از ابتدای بروز و شیوع بیماری در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه به ۱۱ هزار و ۳۷۴ نفر رسید.

در استان سمنان شهرستان دامغان وضعیت قرمز و بسیارخطر کرونایی دارد و سه شهرستان نیز وضعیت نارنجی و پرخطر دارند. وضعیت کرونایی شهرستان‌های سرخه، مهدیشهر و گرمسار نارنجی و پرخطر و وضعیت شهرستان‌های سمنان، شاهرود و آرادان زرد و میامی تنها شهرستان با وضعیت آبی کرونایی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار