سخنگوی کاخ کرملین ادعا‌های مطرح شده درباره تلاش روسیه به منظور انجام عملیات خرابکارانه در کشور‌های حوزه اسکاندیناوی را رد کرد.

جان مرشایمر، بزرگترین استراتژیست حال حاضر جهان بر این باور است باید با در نظر گرفتن نگرانی‌های امنیتی روسیه که شامل لغو گسترش ناتو به مرز‌های این کشور می‌شود جنگ اوکراین را در سریع‌ترین زمان ممکن به پایان رساند، زیرا ادامه این نبرد دو تهدید جدی را به دنبال دارد؛ نخست خطر استفاده از تسلیحات هسته‌ای و دیگری خارج شدن جنگ از کنترل و گسترش آن به کشور‌های اروپای شرقی و حتی اعضای ناتو. این در حالی است که کشور‌های غربی هم اینک در حال دمیدن به آتش جنگ هستند و روسیه را متهم به تلاش برای ایجاد خرابکاری در کشور‌های مجاور می‌کنند. 

به گزارش تله تریدر، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین امروز (چهارشنبه) ادعا‌ها مبنی بر تلاش روسیه برای انجام حملات خرابکارانه به زیرساخت‌های انرژی کشور‌های حوزه اسکاندیناوی را رد کرد. 

یک رسانه دانمارکی به تازگی مدعی شده است روسیه در حال نقشه برداری از مزارع بادی فراساحلی، خطوط لوله گاز و کابل‌های برق و اینترنت در آب‌های اطراف دانمارک، نروژ، فنلاند و سوئد است. این امر به منظور انجام عملیات‌های خرابکارانه انجام می‌شود.

پسکوف در پاسخ به اتهامات وارده به خبرنگاران گفت: این رسانه دانمارکی در تحقیقات خود اشتباه کرده است و این گزارش نشان دهنده تلاشی دیگر برای متهم ساختن روسیه برای هر موضوع بی ربطی است. 

او تاکید کرد: کشور‌های حوزه اسکاندیناوی به جای سرهم کردن ادعا‌های دروغ علیه روسیه باید به موضوع حمله تروریستی به خط لوله نورد استریم ۲ توجه بیشتری نشان دهند. ما خواستار انجام تحقیقات مستقل بین المللی به منظور روشن شدن ابعاد این حادثه تروریستی هستیم. درخواستی که کشور‌های غربی از آن استقبال نمی‌کنند. 

هنوز مشخص نیست چه افرادی پشت انفجار خط لوله نورد استریم ۲ که گاز روسیه را از زیر دریای بالتیک به طور مستقیم به آلمان می‌رساند بوده اند. پیش‌تر برخی منابع از جمله سیمور هرش، روزنامه نگار تحقیقی آمریکایی سازمان سیا را عامل این انفجار معرفی کرده بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار