مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی گفت: مردم استان پارسال بیش از ۵۲ هزار جلد کتاب به کتابخانه‌های سراسر استان اهداء کردند.

حاجی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی گفت: موفق شدیم با جلب اعتماد مردم پارسال بیش از ۵۲ هزار عنوان کتاب را از مردم به صورت اهدایی دریافت کنیم.

او افزود: این اقدام مهم علاوه بر اینکه بخشی از محدودیت‌های مالی در خرید کتاب را جبران می‌کند موجب ارتباط بیشتر مردم با کتابخانه‌های عمومی نیز می‌شود.

حاجی با اشاره به اینکه کتاب‌های اهدایی پس از ثبت در چرخه تخصصی تخصیص در اختیار کتابخانه‌ها قرار می گیرد، اظهار کرد: در صورت نیاز کتاب های اهدایی صحافی و مجلد می شوند.

 مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی تصریح کرد: با توجه به توصیه‌های نماینده ولی فقیه و استاندار خراسان جنوبی از ورود کتاب‌هایی که با هویت ایرانی و اسلامی در تضاد است به کتابخانه‌های استان جلوگیری می‌شود.

او ارزش کتاب های اهدایی را حدود ۱۳ میلیارد ریال اعلام کرد و ادامه داد: علاوه بر این خیران با خرید تجهیزات، اقلام فرهنگی یا تقبل جوایز کتابخانه‌ای و هزینه‌های عمرانی به رونق کتابخانه‌ها کمک کرده اند که این کمک‌های غیرنقدی نیز بیش از هزار و ۲۰۰ میلیون ریال بوده است.

حاجی بیان کرد: به رغم همه تنگنا‌های مالی و فشار‌های اقتصادی باز هم میزان کمک و توجه مردم به کتابخانه‌ها رو به رشد است و این نشان می‌دهد که مردم فرهنگی خراسان جنوبی به ضرورت کتابخانه‌ها در زیست شهری کاملا آگاه هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار