استاندار گیلان گفت: به سبب شرایط خاص جوی در استان روند تکمیل ساخت مسکن در نیمه نخست سال تسریع شود.

اسدالله عباسی، استاندار گیلان امروز (چهارشنبه ۳۰ فروردین ماه) در جلسه شورای مسکن استان گفت: مدیران این حوزه با محاسبات و برنامه ریزی‌های دقیق در اجرای طرح نهضت ملی مسکن جهادی‌تر عمل کنند و روند تکمیل پروژه‌های عمرانی در ۶ ماه نخست سال تسریع شود.

او افزود: استان گیلان در حوزه نهضت ملی مسکن در بسیاری از حوزه‌ها دارای جایگاه خوبی است و این روند باید با زمان بندی و محاسبه دقیق و در عین حال شتاب مضاعف با توجه به شرایط جوی استان، تداوم یابد.

استاندار ۶ ماه اول سال را بهترین فرصت برای اجرا و تکمیل پروژه‌های عمرانی از جمله مسکن در گیلان دانست و تصریح کرد: اجرای درست ساخت مسکن در طرح نهضت ملی به تمامی استان‌ها توسط رئیس جمهور ابلاغ شده است، از این رو باید در نیمه اول سال روند تکمیل پروژه‌ها به ویژه مسکن به علت بارندگی‌های مداوم سرعت داده شود.

عباسی به تعهد و سهم ۱۰۰ هزار واحدی مسکن استان در طرح نهضت ملی مسکن اشاره کرد و گفت: مردم انتظار دارند که در زمینه انجام تعهدات مربوط به اجرای این طرح ملی نیز مدیران و دستگاه‌های متولی جهادی و دقیق عمل کنند.

او به مدیران عضو شورای مسکن گیلان تأکید کرد: همه امور مربوط به ساخت مسکن در مقیاس ۱۰۰ درصد انجام شود و اطمینان کامل از ارائه و استقرار همه خدمات مورد نیاز برای سکونت خانوار‌ها صورت گیرد تا شاهد افتتاح ناقص پروژه‌های عام المنفعه همچون گذشته نباشیم و کام مردم از خانه دار شدن شیرین شود.


استاندار با اشاره به مکاتبات صورت گرفته با بنیاد مستضعفان کشور در خصوص شناسایی اراضی لازم برای ساخت مسکن گفت: این بنیاد آمادگی دارد به میزان کافی زمین را برای ساخت مسکن در اختیار گیلان قرار دهد.

عباسی با بیان اینکه در روستا‌های گیلان برای ساخت مسکن مشکل اراضی وجود ندارد، افزود: اکثر روستاییان زمین برای ساخت مسکن در اختیار دارند و در صورت دریافت تسهیلات قادر به ساخت مسکن هستند. 

او همچنین تصریح کرد: شهرداران وظیفه دارند بافت‌های فرسوده شهری را شناسایی و نسبت به بهبود شهرسازی بر اساس محاسبات دقیقی که به رضایتمندی شهروندان بینجامد، اقدام کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.