سرمایه‌گذاری۴۰هزار میلیارد تومانی در گردشگری آذربایجان شرقی

معاون گردشگری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی گفت: هم اکنون ۴۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در حوزه گردشگری  استان در حال انجام است.

آقای بایرام زاده سرمایه گذاری ۴۰هزار میلیارد تومانی در بخش گردشگری و زیرساخت‌های استان آذربایجان شرقی را بی سابقه دانست و گفت: با بهره برداری و اتمام این سرمایه گذاری‌ها افزون بر یک صد واحد به مراکز اقامتی، خدماتی و زیرساختی گردشگری استان در شهرها، بخش‌ها و روستا‌های هدف گردشگری افزوده می‌شود و با این اقدام مسیر جذب و جلب گردشگران داخلی و خارجی به منطقه هموارتر خواهد شد.

وی با اشاره به آغاز ساخت تعداد ۳۰ هتل در آذربایجان شرقی اظهار کرد: بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده سالانه قرار است تعداد ۱۰ هتل به مجموعه‌های اقامتی استان اضافه شود که استقبال سرمایه گذاران از این حوزه بسیار امیدبخش و امیدوار کننده است.

آقای بایرام زاده با اشاره به اینکه سرمایه گذاری در بخش گردشگری به خصوص هتل سازی در آذربایجان شرقی به گفتمان عمومی تبدیل شده است ادامه داد: این استان بیشترین حجم سرمایه گذاری را به خود اختصاص داده است که نشان دهنده توسعه و رونق این صنعت است که می‌تواند برای سال‌های آینده بخش مهمی از مشکلات اقتصادی را رفع کند.

 وی گفت:پارسال در بخش گردشگری آذربایجان شرقی طرح‌هایی با سرمایه گذاری ۷۵۸ میلیارد تومان افتتاح شد که نتیجه این میزان سرمایه گذاری در جریان سفر‌های نوروزی و جایگاه هفتم استان در جذب گردشگران مشخص شد.

معاون گردشگری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان به رشد ۱۴ درصدی میزان اقامت مسافران و گردشگران نوروزی در آذربایجان شرقی اشاره کرد و گفت: طبق اسناد و آمار‌های رسمی و دقیق ثبت شده طی تعطیلات نوروزی امسال ۳۲۲ هزار و ۹۲۸ نفر در مراکز اقامتی اعم از هتل، هتل آپارتمان، مراکز پذیرایی و اقامتی آموزش و پرورش اسکان یافتند که آمار‌های مربوطه از درگاه ملی سفر‌های استانی قابل رصد و پیگیری است.

وی اضافه کرد: بر اساس اعلام رسمی وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، آذربایجان شرقی پس از استان‌های خراسان رضوی، تهران، گیلان، مازندران، اصفهان و فارس در جایگاه هفتم جذب مسافران نوروزی قرار گرفت که این جایگاه با توجه به سنتی بودن گردشگری در استان‌های دارای رده بالاتر و نیز شرایط آب و هوایی آذربایجان شرقی قابل توجه است.

وی ظرفیت مراکز اقامتی رسمی شبانه آذربایجان شرقی را ۱۳ هزار تخت اعلام کرد و گفت: این رقم تا ۲۰ هزار تخت نیز قابل افزایش است.

معاون گردشگری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی تعداد هتل‌های اقامتی این استان را ۸۵ باب اعلام کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار