مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد از گردآوری داده‌های کتاب نقش استان در ۸ سال دفاع مقدس خبر داد.

سرهنگ امیرعباس آسمند با اشاره به انجام کارهای مقدماتی نقش استان کهگیلویه و بویراحمد و تدوین سرفصل های آن از سوی نویسنده کتاب، گفت: آشنایی کامل با نقشه جغرافیایی استان، نقش استان در جبهه‌ها و پشتیبانی از جبهه‌های جنگ، آشنایی با عملکرد نیرو‌های مسلح و بسیج در دفاع مقدس، آشنایی با وحدت و یکپارچگی تمام اقشار و صنوف استان‌ها در مقابله با دشمن در دفاع مقدس، آشنایی با فرهنگ ایثار و شهادت در دفاع مقدس و ترویج آن به نسل آینده، آشنایی با شخصیت‌های مؤثر و اثرگذار استان‌ها در دفاع مقدس، آشنایی با یگان‌ها و قرارگاه‌های استانی و آشنایی با سازمان‌ها و نهاد‌های استانی در پشتیبانی از جنگ از مهم‌ترین اهداف نگارش این کتاب است.

او افزود: این طرح با تکیه بر داده‌ها، اطلاعات و منابع موجود، به دنبال شناخت بر مبنای توصیف از حقایق و واقعیت‌های ناگفته اقشار مختلف مردم در 8 سال دفاع مقدس است.

سرهنگ آسمند می گوید: معرفی کهگیلویه و بویراحمد و شهرستان‌های زیرمجموعه، نقش و عملکرد خاص استان در انقلاب اسلامی و تثبیت آن در وقایع و اتفاقات گذشته، نقش و عملکرد یگان‌های نظامی استان در دفاع مقدس، نقش و عملکرد نهادها، ادارات و سازمان‌های استان و نقش و عملکرد بسیج از دیگر مواردی است که در تدوین این کتاب مدنظر قرار می‌گیرد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه  و بویراحمد ادامه داد: میزان مشارکت مردم از خطوط مقدم تا پشتیبانی‌ها و حمایت‌های پشت جبهه، عملکرد ائمه جمعه و روحانیت استان، عملکرد زنان استان، عملکرد شهدا، جانبازان و آزادگان استان، نقش و عملکرد تبلیغات جبهه و جنگ و نقش و عملکرد اقشار، طبقات، اصناف، اقوام، عشایر و اقلیت‌های مذهبی در دوران دفاع مقدس در این کتاب پرداخته می‌شود.

او اضافه کرد: روش تحقیق در اجرای این طرح بر اساس روش تاریخی - توصیفی با تکیه بر اسناد و مدارک خواهد بود و برای اجرای آن از منابع مکتوب تاریخی و مدارک و مستندات موجود در نهادها، سازمان‌های دولتی، یگان‌های نظامی استان و همچنین اسناد بالادستی استفاده می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.