مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد از ابلاغ دستورالعمل شورای امنیت کشور در خصوص رعایت حجاب و عفاف در اماکن گردشگری یزد خبر داد.

احمد آخوندی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد در نشستی با حضور مدیران اماکن تاریخی و تأسیسات گردشگری گفت: امسال نوروز تجربه خوبی بود از تلاقی نوروز و ماه رمضان و البته مباحث فرهنگی یکی از موضوعات مهم این ایام بود.

او ادامه داد: در نوروز امسال برای حضور مؤثر دستگاه‌های فرهنگی برنامه‌ریزی شد و اقداماتی برای فرهنگ‌سازی در زمینه حجاب و عفاف صورت گرفت که ارسال پیامک، نصب بنر‌های اطلاع‌رسانی، تدوین دستورالعمل برنامه‌های فرهنگی، اجرای پویش یار مسافر و ... ازجمله آن‌ها بود و با این اقدامات در خصوص ترویج فرهنگ حجاب توانستیم در این حوزه بسیار مؤثر باشیم.

آخوندی اضافه کرد: با توجه به دستورالعمل شورای امنیت کشور و تأکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه کشف حجاب هم حرام شرعی است هم حرام سیاسی، تمهیداتی در کشور اندیشیده و ابلاغ شده و وظیفه داریم طبق همین تمهیدات و دستورالعمل‌ها عمل کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد افزود: لازم است ضمن رعایت حرمت میهمانان و جلب رضایت آنان و ارائه بهترین نوع خدمات، درعین‌حال نظارت و مدیریت درست بر رعایت شئونات دینی، حجاب، پوشش درست و جلوگیری از هر نوع حرمت‌شکنی و سهل‌انگاری در زمینه حضور مردم در اماکن تاریخی، تأسیسات گردشگری و اماکن اقامتی مورد توجه قرار گیرد.

آخوندی اظهار کرد: در مورد پرسنل تأسیسات گردشگری هم، مدیران باید نسبت به رعایت حجاب و عفاف توجه داشته باشند و در صورت لزوم تذکرات لازم را بدهند، همچنین کارکنان واحد‌ها از ارائه خدمات به افراد بی‌حجاب و کم حجاب خودداری کنند. وی از کلیه تأسیسات گردشگری خواست تا قبل از اجرای برنامه‌های فرهنگی، رویدادها، مراسم، موسیقی و ... نسبت به اخذ مجوز‌های لازم اقدام و برنامه‌های مفرح و شاد را با در نظر گرفتن همه جوانب برای مسافران و خانواده‌ها ارائه نمایند.

او گفت: رعایت شئون اسلامی در اماکن میراث فرهنگی و گردشگری و اقامتی یزد ضروری است.

آخوندی با اشاره به اینکه در داخل مجموعه‌ها و اماکن تاریخی مدیریت اجرای دستورالعمل ابلاغی در مورد حجاب و عفاف بر عهده مسئول مکان است، تأکید کرد: طبق این دستورالعمل پذیرش افراد بدون حجاب به اماکن تاریخی، موزه‌ها و تأسیسات گردشگری مقدور نیست و ارائه خدمات منوط به رعایت شئونات اسلامی و حفظ حجاب هست.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد ضمن اعلام آمادگی برای میزبانی از هم‌میهنان در تعطیلات عید سعید فطر، از مدیران تأسیسات و مراکز گردشگری خواست تا آمادگی لازم را برای خدمات‌رسانی به مردم به نحو مطلوب داشته باشند و در راستای اجرای دستورالعمل ابلاغی از وزارت کشور در خصوص عفاف و حجاب همکاری لازم را اعمال کنند تا شرایط خوبی در این ایام برای میزبانی فراهم شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
پریسا
۰۷:۴۶ ۲۶ شهريور ۱۴۰۲
جلوگیری از ورود بیحجابا فقط واسه عید نوروز بود الان برید ببینید با چه وضعیتی میان تو خیابون و جاهایی که نباید بیان