مدیر گروه مالی مسکن گفت: شناسایی و معرفی اراضی برای پروژه های نهضت ملی مسکن و همچینن استفاده از صندوق املاک و مستغلات برای رشد تولید را در دستور کار خود قرار داده ایم.

آقای سعید شیرزادی گفت:  تأمین مالی از طریق بازار سرمایه به عنوان شاه‌کلید توسعه پایدار اقتصادی باید در برنامه هفتم درج شود به این معنا که شرکت ها بتوانند با ورود به این بازار و نیز ورود از بازار اولیه به بازار ثانویه یک محور قرار گیرد که سرمایه در گردش،‌ منابع سرمایه جدید، منابع خرید تجهیزات و سرمایه گذاری را از طریق بازار سرمایه تأمین کنند.

به گفته مدیرعامل گروه مالی مسکن، ابزارهای بازارهای مالی دنیا که با شرع مقدس منطبق است، اکنون در بازار سرمایه ما هم وجود دارد مانند صکوک ها، اوراق های مختلف و سلف، صندوق های زمین و ساختمان و ... وجود دارد فقط نیاز به همت مضاعف سیاست گذاران کشور دارد که این ابزارها را در دستور کار اجرا قرار دهند.

او می‌گوید: آنچه در برنامه هفتم باید مورد توجه جدی قرار گیرد، تخفیف های مالیاتی یا نظارتی برای شرکت هایی است که وارد بورس می شوند تا شرکت های بیشتری برای ورود به بورس تشویق شوند و شفافیت عملکرد پیدا کرده و زمینه تبدیل سرمایه های خرد مردم به تولید و صنعت را پیدا کنند.

او گفت: به نظر من با توجه به چشم اندازی که در بازار وجود دارد، برنامه هفتم  در بخش اقتصادی تمرکز بیشتری روی بازار سرمایه خواهد داشت.

شیرزادی درباره شعار سال در خصوص رشد تولید و مهار تورم گفت: یکی از پایه های ایجاد تورم افزایش نقدینگی در کشور است و مانند سیلابی است که سد ها را تخریب می کند و مرتب سبب رشد نرخ در جامعه می شود؛ یکی از کارکردهای بازار سرمایه جذب و کنترل نقدینگی است؛‌هر چه قدر میزان معاملات افزایش می یابد و شاخص رشد نشان می دهد، هیچ فشاری به حوزه مصرفی مردم وارد نمی شود.

شیرزادی گفت: امسال علاوه بر مهار تورم، رشد تولید هم هست؛ یکی از کارکردهای بازار سرمایه کمک به رشد تولید از طریق جذب نقدینگی و انتقال آن به تولید  به عنوان بخش واقعی اقتصاد است.

او درباره نقش گروه های مالی  مسکن در نهضت ملی مسکن گفت: امسال شرکت سرمایه گذاری مسکن به عنوان بزرگترین شرکت مسکن ساز فعالیت گسترده و سنگینی در شناسایی و معرفی اراضی مسکونی به نهضت ملی مسکن و آغاز ساخت و ساز با استفاده از ابزارهای بازار سرمایه مانند REITها (صندوق های املاک ومستغلات)، صندوق های زمین و ساختمان و ... در دستور کار دارد.

این مقام مسئول تأکید کرد: انتشار هزار میلیارد تومان اوراق رهنی در بورس در برنامه امسال گروه مالی بانک مسکن است که زمینه را برای تولید مسکن در نهضت ملی مسکن فراهم می کند

او گفت: منابع اوراق رهن ثانویه از محل اقساط آتی تسهیلات بانک مسکن خواهد بود؛ امسال با هزار میلیارد تومان تا یک ماه آینده انتشار این اوراق را شروع می کنیم و به ۲ هزار میلیارد تومان می رسانیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار