مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نیر از توزیع بیش از ۲۰۰ تن انواع کود‌های شیمیایی از آغاز سال جاری تاکنون خبر داد.

کامل ساجد از توزیع بیش از ۲۰۰ تن انواع کودهای شیمیایی از آغاز سال جاری تاکنون خبر داد و گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۲۰۰ تن انواع کود شامل ۱۵۵ تن اوره، ۳۰ تن فسفات و ۱۵ تن پتاس و ۱۰ هزار و ۲۳۰ لیتر اسید آمینه توزیع شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نیروی همچنین از توزیع ۳ هزار و ۴۸۰ کیلوگرم و N.P.K در دو بخش مرکزی و کوراییم بین ۵ هزار و ۵۰۰ نفر از بهره برداران خبر داد و می گوید: با راهنمایی‌های کارشناسان مستقر در مدیریت و مراکز این میزان کود توزیع یا در حال توزیع است.

به گفته او، کودهای اسید آمینه و N.P.K، صرفاً به منظور توزیع بین بهره برداران طرف قرارداد طرح جهش تولید در دیمزارها بوده که برای محصولات دیم؛ گندم، جو، علوفه، عدس، نخود، گلرنگ و کاملینا در نظر گرفته شده است.

ساجد با توصیه به کشاورزان در استفاده از کودهای شیمیایی گفت: در زمان محلول پاشی باید گیاه در تنش خشکی نبوده، محوطه ریشه گیاه از رطوبت کافی بین ۷۰ -۸۰ درصد ظرفیت زراعی برخوردار بوده و باد شدید وجود نداشته و دمای هوا بیشتر از ۲۵ درجه سانتیگراد نباشد.

او می گوید: افزایش محصول، افزایش درآمد کشاورزان، کاهش ضایعات، افزایش عملکرد و … از مهمترین مزایای توزیع کودهای شیمیایی، اسید آمینه و N.P.K در بین کشاورزان است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نیر گفت: کشاورزان برای تهیه کودهای مورد نیازشان می‌توانند به دو مرکز خدمات جهاد کشاورزی کوراییم و حومه در بخش‌های شهرستان مراجعه و از راهنمایی‌هایی کارشناسان استفاده کنند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.