معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمانشاه گفت : حجم بالای پرونده‌های دادگستری به دلیل عدم‌آشنایی مردم با حقوق و تکالیف قانونی خود است.

نیکزاد عباسی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمانشاه گفت : در راستای برنامه‌های قوه قضایه مبنی بر توسعه مشارکت‌های مردمی بر ایجاد تعامل و مشارکت با مردم در راستای بهره‌مندی شدن از دیدگاه‌ها و نظریات مردم در راستای بهینه‌سازی و اصلاح رویه‌های موجود در محاکم در چارچوب قانون به جهت آگاهی مردم و حضور از نزدیک در مساجد با مردم ملاقات‌های داریم

وی درخواست‌های مردمی را در این دیدار در دو دسته تقسیم‌بندی کرد و گفت: در مواردی مردم احساس می‌کنند ظلمی به آن‌ها شده که وظیفه قانونی ما پیگیر و احقاق حق است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمانشاه ادامه داد: موارد هم مربوط به درخواست‌های است که از ادارات و ارگان‌هایی دارند که متولیان امر در این دستگاه اجرایی باید وظایف خود را انجام دهند که توسط مقامات قضایی استان به ادارت ارجاع داده می‌شوند.

وی یادآور شد: طبیعتا افرادی هم هستند که خواسته‌هایی دارند که در محدوده قانون اجابت آن ممکن نیست، لذا سعی می‌شود با توجیه و ارشاد، افراد را قانع کنیم تا از مبادی قانونی نسبت به ادای حق خود اقدام کنند و یا اینکه خواسته آن‌ها در چارچوب قانون قابل تعریف نیست.

عباسی تصریح کرد: یکی از مواردی که در ملاقات مردمی در مساجد به‌عنوان یکی از پایگاه‌های اصلی معنوی جامعه مدنظر است، ارتقای آگاهی‌های عمومی و حقوقی مردم است.

وی افزود: مردم با ملاحظه همدیگر با دیدن مشکلات و مسائل همدیگر، این نکته را در می‌یابند که برای اقدامات حقوقی خود باید با مشاوران حقوقی وکلای متخصص مراجعه کنند تا در تعاملات، قرارداد‌ها و روابط حقوقی خود مقداری با آگاهی اقدام کنند. 

عباسی خاطرنشان کرد: عمده پرونده‌هایی که در محاکم وجود دارد از دو امر ناشی می‌شود عدم آگاهی مردم به حقوق. دوم عدم آگاهی و آشنایی به تکالیف خود؛ یعنی افراد اگر بدانند چه حقوقی دارند و چه تکالیفی قانون‌گذار برعهده آن‌ها گذاشته است قطعا در چارچوب آن حقوق و تکالیف خود اقدام خواهند کرد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.