مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: تاکنون ۴۰ تن کود N.P.K به طور رایگان بین کشاورزان طرح جهش تولید در دیمزار‌ها توزیع شده است.

صادقی با بیان اینکه کلزا و گلرنگ از جمله محصولات مورد حمایت طرح جهش تولید در دیمزار‌ها است، گفت: ۴۰ تن کود N.P.K به طور رایگان بین کشاورزان طرح جهش تولید در دیمزارها" توزیع شده است.

او با اشاره به اینکه با هدف محرومیت زدایی و با مشارکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) این مقدار کود N.P.K تامین شده است، افزود: سهمیه کودی مذکور بین ۱۶ شهرستان دارای اراضی دیم شرکت کننده در طرح که متوسط بارندگی بالای ۲۵۰ میلیمتر داشته‌اند، توزیع شد.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی فارس با بیان اینکه اقدام مذکور موجب افزایش عملکرد محصول کشاورزان می‌شود، اضافه کرد: این میزان سهمیه استانی برای بخشی از کشت محصولات هدف طرح جهش تولید در دیمزار‌ها شامل گندم، جو، نخود، عدس، دانه‌های روغنی، گیاهان علوفه‌ای و گیاهان دارویی مصرف شده است.

او گفت: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) تامین امنیت غذایی و رسیدگی به نیاز‌های اقشار مختلف به ویژه در روستا‌ها را در اولویت برنامه‌های خود قرار داده است و در این مسیر با همکاری وزارت جهاد کشاورزی طرح جهش تولید در دیمزار‌ها را اجرا می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار