مدیران شبکه‌های پیام رسان نسبت به لایحه جدید دولت انگلیس واکنش نشان دادند.

گزارش‌های منتشر شده در انگلیس نشان می‌دهد مدیران برخی شبکه‌های اجتماعی و شرکت‌های عرضه کننده خدمات پیامکی در واکنش به لایحه جدید دولت انگلیس با عنوان > گفته اند این خواسته دولت پیامک‌های مردم را افشا و حریم خصوصی کاربران را نقض می‌کند و دست دولت را برای کنترل پیام‌های شخصی افراد باز می‌گذارد.

به گفته انان در لایحه جدید دولت انگلیس، از مالکان شبکه‌های اجتماعی و شرکت‌های پیام رسان خواسته شده است این امکان را فراهم کنند تا کاربران را زیر نظر بگیرند تا تصاویر حاوی کودک ازاری وسوء استفاده از تصاویر مستهجن کودکان منتشر نشود.

برخی منتقدان با تایید این سوء استفاده از کودکان در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی می‌گویند: دولت با بهانه قرار دادن این موضوع که به طور طبیعی اغلب با ان مخالفند، قصد دارد زمینه را برای به حد اکثر رساندن نظارت بر شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی فراهم کند.

دولت انگلیس می‌گوید می‌شود هم امنیت کودکان وهم حریم خصوصی افراد را حفظ کرد، اما مدیران شبکه‌های اجتماعی مخالف لایحه تشدید نظارت دولت بر فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی می‌گویند اینکه دولت انگلیس می‌گوید بدون رمز گشایی پیامک‌ها می‌توان کاربران را زیر نظر داشت دروغ است و عملیاتی نیست.

هاجسون مدیر شبکه اجتماعی المنت در واکنش به لایحه جدید دولت انگلیس گفته اجرای مفاد این لایحه نقض جدی و اشکار حریم خصوصی کاربران است و تهدیدی برای حریم خصوصی، امنیت و سلامت کاربران در انگلیس است که می‌خواهند با مخاطبان خود در سراسر جهان ارتباط داشته باشند.

به گفته مدیران شبکه‌های پیام رسان این رویه همچنین دست سایر دولت‌ها را برای درخواست مشابه باز می‌کند و الگویی برای دیگر دولت‌ها خواهد شد.

رئیس واتساپ هم گفته ما ترجیح می‌دهیم فعالیت مان را در انگلیس پایان دهیم تا انگونه که دولت انگلیس می‌خواهد حریم خصوصی کاربران شبکه را نقض کنیم.

مالکان شبکه‌های اجتماعی مختلف با درخواست از دولت انگلیس برای تجدید نظر درباره مفاد این لایحه گفته اند حاضر به تمکین این خواسته دولت انگلیس نخواهند بود حتی اگر به تعطیلی فعالیتشان در این کشور منجر شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار