اردکانی گفت: آبی که در شبکه وارد می‌شود، کیفیت استاندارد را دارد و در این زمینه هیچ نگرانی وجود ندارد.

آقای محسن اردکانی مدیرعامل آبفای تهران گفت: بارندگی‌هایی که ظرف یکی دو ماه گذشته داشتیم، خداروشکر وضعیت آبی را بهبود بخشیده است. اما باید یک نگاه آماری داشته باشیم. در حال حاضر میزان بارندگی که در استان تهران داشتیم، ۲۲ درصد نسبت به میانگین بلند مدت کاهش داشته است و مخازن سد‌های ما نسبت به سال گذشته که باز هم سال خشکی بود هنوز کمتر است.

او ادامه داد: برنامه‌های خود را به طور جدی دنبال می‌کنیم، اما انتظاراتی هم از مردم داریم و سهم مردم در این همراهی این است که ۲۰ درصد از مصرف فعلی خود را کاهش دهند و ۱۴ مترمکعب الگوی مصرف را رعایت کنند. اگر این دو مقوله که یک طرف ما هستیم و طرف دیگر مردم هستند با یکدیگر همراه شود، جای هیچگونه نگرانی نیست.

اردکانی با اشاره به اخطار به مشترکان بدمصرف برای کاهش مصرف آب گفت: بعد از اخطار اگر ضرورت آن احساس شود، قطع موقت داریم. اما خوشبختانه با همراهی مردم مواجه هستیم و در سال گذشته از مجموع ۵ درصد بدمصرف ها، ۳۰ درصد از مصرف آن‌ها کاهش پیدا کرد، اما انتظار داریم الگوی مصرف آب رعایت شود.

این مقام مسئول در خصوص کیفیت آب شرب در زمان کاهش حجم سد‌ها گفت: کیفیت خط قرمز ما است. آبی که در شبکه وارد می‌شود، کیفیت استاندارد را دارد و در این زمینه هیچ نگرانی وجود ندارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار