فرمانده انتظامی استان سمنان خبرداد؛

برخورد با سارقان، قاچاقچیان، اراذل و اخلالگران امنیت در طرح فتح

سرهنگ جلیل موقوفه ای از به بار نشستن طرح «فتح» پلیس در این استان خبر داد و گفت: در راستای اجرای این طرح، ۳۵ سارق دستگیر شدند و ۲۱۷ کیلوگرم مواد مخدر نیز کشف شد.

سرهنگ جلیل موقوفه ای روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران در ستاد فرماندهی انتظامی استان سمنان گفت: طرح فتح با هدف ارتقای امنیت، برخورد با مجرمان، شناسایی و برخود با سارقان، مالخران، فروشندگان موادمخدر، قاچاقچیان کالا و ارز، از ابتدای سال ۱۴۰۲ اجرا شد و دستاوردهای آن طی مدت ۷۲ ساعت در کل استان از سوی پلیس های تخصصی قابل توجه بود.

وی شناسایی و دستگیری ۳۵ سارق و مالخر، کشف ۲۰ دستگاه خودروی سرقتی، هفت دستگاه گوشی تلفن همراه، چهار دستگاه دوربین مداربسته، ۱۱ تخته فرش، و یکهزار و ۳۰۰ متر سیم و کابل را بخشی از آمار به دست آمده از اجرای طرح فتح در استان سمنان برشمرد.

فرمانده انتظامی استان سمنان با اشاره به موفقیت های ماموران پلیس استان در بخش مبارزه با موادمخدر، ابراز داشت: با اجرای این طرح ۲۱۷ کیلوگرم انواع موادمخدر کشف شد، ۷۳ نفر خرده‌فروش شناسایی و ۸۳ معتاد متجاهر جمع آوری و تحویل کمپ های ترک اعتیاد شدند و در اجرای عملیات های کشف ۱۷ دستگاه خودرو و موتورسیکلت موادفروشان توقیف شد.

وی یادآور شد: در یک عملیات که با کشف ۲۰ کیلوگرم موادمخدر در شهرستان شاهرود و با تعقیب و گریز و تیراندازی همراه بود، باند فروشندگان حرفه ای که سابقه قتل در پرونده کیفری داشتند، دستگیرشدند.

وی بیان کرد: در بخش کشف کالای قاچاق نیز ۵۱ فقره قاچاق کالا به ارزش ۱۲ میلیارد تومان محقق شد، کشف ۲۵ تن برنج خارجی و یک میلیون و ۴۷۷ هزار نخ سیگار قاچاق بخشی از دستاوردها بود و از سوی پلیس امنیت اقتصادی ۲ انبار گندم با ۵۰ تن ذخیره شناسایی شد.

سرهنگ موقوفه ای با اشاره به کشف ۱۱ قبضه سلاح غیرمجاز در اجرای طرح فتح در استان سمنان، خاطرنشان کرد: در برنامه جمع آوری اتباع بیگانه نیز ۱۲۸ نفر شناسایی و پس از انجام مراحل قانونی، از کشور طرد شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.