سیدصولت مرتضوی وزیر کار و رفاه اجتماعی روز سهشنبه با حضور در مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری، پاسخگوی تماسهای تلفنی مردم از سراسر ایران شد.
تماس اول به شهروندی با معلولیت چشمی شدید اختصاص داشت که پرداخت نشدن حقوق و عیدی معلولان گلایهمند بود؛ وزیر تعاون در پاسخ به او گفت: حمایت دولت از معلولان در حد مستمری و کمک هزینه است و براساس قانون در صورت تحقق منابع دولت در این زمینه هزینه میکند.
وی افزود: دولت سال قبل همین مستمری را دوبار در سال، یکبار به صورت ۲۰ درصد و یکبار به صورت ۳۰ درصد افزایش داد و موضوع عیدی هم در صورت تحقق منابع حتما تقدیم جامعه معلولان خواهد شد.
انتقاد از بیمه تکمیلی بازنشستگان جهادکشاورزی، موضوع تماس دوم بود که مرتضوی با تأکید بر اینکه بیمه تکمیلی مورد اشاره که انتقادات زیادی هم به آن وارد است تغییر خواهد کرد، گفت: در تلاش هستیم متناسب با توان کشور مشکلات جامعه بازنشستگان را تامین کنیم.
تماس سوم هم مرتبط با بیمه بود و کارخانهداری از مشکلاتی که در مسیر کارآفرینی به وجود آمده بود، با وزیر سخن گفت. مرتضوی در پاسخ به این شهروند ضمن تأکید بر پیگیری مشکلات کارخانه وی، گفت: اگر حقی از فردی به هر دلیلی و هر زمانی تضییع شده، باید جبران شود و تعطیلی کارخانهها در سیاستهای دولت اصلا جای ندارد و باید مطالبات به نحو دیگری از کارخانهها اخذ شود.
تماس چهارم از کارگران کارخانه هپکو بود و به گفته خودش قصه پر غصهای هست. وزیر تعاون، کار و راه اجتماعی در پاسخ به این شهروند با اشاره به اینکه به طور کامل و جامع در جریان پرونده هپکو هستیم، گفت: دستورات ویژهای درباره هپکو صادر شده است و امیدواریم این تصمیمهای جدی به نتیجه منجر شود.
تماس پنجم از تبریز و درباره یکی از صندوقهای بازنشستگی بود که نیازمند اصلاح قانونی برای حل مشکل این صندوق داشت. وزیر در پاسخ به وی گفت: حرفهای همکاران را به خوبی گوش کردم و تغییر و تحول در صندوق برای حمایت از کارگران بوده است.
مرتضوی یادآور شد: صرف اصلاح مصوبه از سوی هیات وزیران نتیجهبخش نخواهد بود و ممکن است منع قانونی وجود داشته باشد؛ برای این اصلاح باید یا به هیات تطبیق مجلس یا دیوان عدالت اداری مراجعه شود، اما دولت هم نهایت تلاش خود را میکند.
تماس ششم به رباط کریم و درباره تعاونیهای مسکن و مشکلاتی که هیأت مدیره و اساسنامه این تعاونیها دارند، اختصاص داشت که وزیر تعاون دستور بررسی موضوع را داد.
حجتالاسلام والمسلمین احمد صالحی در پایان نشست درباره عملکرد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در حوزه ارتباط با مردم وزیر را جز اولینها دانست و توضیح داد: وزیر و وزرارتخانه در ملاقات چهره به چهره و در حوزه ستاد ارتباط مردمی ۴، در سامانه سامد با شاخصهای کمی و کیفی آن، رتبه پنجم و در پاسخگویی برخط رتبه ششم را دارد. وزارتخانه در حوزه صدای مردم تلاش بیشتری داشته باشد و در حوزه ارتباطات مردمی، ۷۷ امتیاز کسب کرده است.