مدیر شبکه دامپزشکی ریگان از انجام ۲۵۰ مورد بازرسی از مراکز عرضه فرآورده ‌های خام دامی در این شهرستان خبر داد.

محسن دهقانیان، کنترل و نظارت بر فرآورده‌های خام دامی را یکی ازمهمترین وظایف دامپزشکی دانست و گفت: بخش اعظمی از بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و دام ریشه در مصرف فرآورده‌های خام دامی آلوده و غیر بهداشتی دارد.

او افزود: این شبکه با هدف حفظ سلامت مصرف کنندگان، تامین بهداشت عمومی و نظارت بهداشتی بر فرآورده‌های خام دامی ویژه ایام نوروز و ماه مبارک رمضان با ساماندهی و راه اندازی اکیپ‌های ثابت و سیار بازرسی دامپزشکی، از ۱۴ اسفند پارسال تا ۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ در دو شیفت کاری در حال خدمت رسانی به همشهریان است.

دهقانیان تصریح کرد: طی یک ماهه ابتدای اجرای طرح تشدید نظارت بهداشتی تا بیستم فروردین ماه امسال، تعداد ۲۵۰ مورد بازرسی از مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی و رستوران‌ها انجام شد و مقدار ۱۴۰ کیلو گرم فرآورده غیر بهداشتی ضبط و معدوم سازی شد.

مدیر شبکه دامپزشکی ریگان گفت: در این طرح از مراکز مختلف سطح شهرستان شامل خودرو‌های حمل فرآورده‌های خام دامی، قصابی ها، مراکز عرضه مرغ و ماهی، تخم‌مرغ، رستوران‌ها، کبابی ها، آشپزخانه‌ها، رستوران‌های بین راهی و مراکز عرضه ماهی قرمز بازدید به عمل آمد و تا پایان ماه مبارک رمضان نیز ادامه دارد.

او از شهروندان ریگانی خواست، در صورت مشاهده هر گونه تخلفات بهداشتی شامل عرضه فرآورده‌های تارخ منقضی و یا گوشت مرغ قطعه بندی شده و گوشت قرمز از قبل چرخ شده و فاقد بسته بندی و تاریخ انقضای مشخص را به شبکه دامپزشکی شهرستان اطلاع داده و یا با شماره ۳۴۴۳۶۰۲۰۹ ۰ تماس حاصل کنند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار