با توجه به کمبود زمین در بیرجند، متقاضیان زمین در طرح جوانی جمعیت که مربوط به شهرستان بیرجند هستند می‌توانند برای دریافت زمین در شهرستان خوسف ثبت نام کنند.

داعی مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی در برنامه پرسمان شبکه خاوران گفت: طبق قانون طرح جوانی جمعیت، والدینی که فرزند سوم آن‌ها از تاریخ ۲۴ آبان ۱۴۰۰ به بعد به دنیا آمده اند می‌توانند در طرح جوانی جمعیت برای واگذاری رایگان زمین ثبت نام کنند.

او افزود: هم اکنون در ۳۰ شهر استان به جز بیرجند، ۴۴۰ قطعه زمین برای متقاضیان آماده واگذاری است و منتظر اعلام هزینه واگذاری برای تحویل زمین‌ها به متقاضیان هستیم.

داعی ادامه داد: در بیرجند به دلیل کمبود زمین و با توجه به قانون می‌توان از ظرفیت شهرک‌های اطراف، شهر‌های جدید، شهر‌های مجاور و یا شهر زادگاه پدر‌ی مادر برای واگذاری زمین استفاده کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی بیان کرد: با توجه به این قانون و کمبود زمین در بیرجند، متقاضیان بیرجندی می‌توانند هم اکنون برای دریافت زمین در شهرستان خوسف اقدام به ثبت نام کنند.

او عنوان کرد: بطور کلی در طرح جوانی جمعیت اولویت اول در واگذاری زمین با والدینی است که فاقد مالکیت ملک و دارای فرم ج سبز هستند است.

داعی تصریح کرد: در مورد بحث مبلغ آماده سازی زمین هنوز مبلغ مشخصی اعلام نشده است که بعد از اعلام این مبلغ، دو سال تنفس و ۸ سال فروش اقساطی دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سید
۱۳:۱۸ ۱۴ خرداد ۱۴۰۲
چرا خوسف.
اولا گفتند 250متر زمین. دوما گفتند. در شهر که زندگی میکنند. سوما. هرچی در بیرجند کمبود باشه زمین کمبود نیست
Iran (Islamic Republic of)
فدطمه
۰۰:۲۱ ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲
مگر زمینهای ۳فر زندی رایگان نیست