اجرای برنامه‌های آموزشی تفکیک پسماند در مدارس رضوانشهر

رئیس اداره حفاظت محیط زیست رضوانشهر از اجرای طرح آموزش پسماند و تفکیک زباله در مدارس این شهرستان‌خبر داد.

اکبر میغی، رئیس اداره حفاظت محیط زیست رضوانشهر گفت: تنها راه حفظ محیط زیست از گزند آلاینده‌ها، مدیریت صحیح پسماند‌ها از طریق تفکیک زباله‌تر و خشک است. عدم کنترل پسماند‌ها و عدم تفکیک زباله‌ها باعث افزایش روز افزون زیان‌های بهداشتی و اقتصادی گردیده است و روزانه به حجم این زباله‌ها و پسماند‌ها در این مناطق افزوده می‌شود. حال اینکه اگر این زباله‌ها و پسماند‌ها قبل از اینکه روی هم انباشته شوند، از هم تفکیک شده و با جداسازی بهنگام و صحیح، بازیافت شوند، عملیات بازیافت موفق آمیزتر صورت خواهد گرفت. پس باید در جهت جمع آوری و دفع آن‌ها گام‌های اساسی و موثرتری برداشته شود
وی افزود: بخشی مهمی  از فعالیت‌های اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رضوانشهر به موضوع آموزش مدیریت پسماند در مدارس تعلق داشته که در این فاز به انتشار مطالب آموزشی در دبستان دخترانه شهید میرزایی پره سر در زمینه "چطور دانش آموز محیط زیستی باشیم " پرداخته و در سه محور شامل توصیه‌های لازم در خصوص استفاده از لوازم التحریر با تولید پسماند کمتر، تشویق دانش آموزان به جدا سازی پسماند های‌تر و خشک خود در مدارس وعدم استفاده از کیسه‌های نایلونی و خوراکی‌های بسته بندی شده برای تغذیه، دانش آموزان را به کاهش تولید پسماند و مدیریت مطلوب آن دعوت میشوند.
میغی در پایان افزود: یکی از اساسی‌ترین و تاثیرگذارترین عوامل در جذب دانش آموزان به مدرسه را رعایت بهداشت محیط و ظاهر آراسته و پاکیزه مدرسه است. 

وی افزود: در مدرسه‌ای که بهداشتی باشد و البته دانش آموزان در حفظ بهداشت و پاکیزگی آن سهیم باشند زمینه مناسبی برای یادگیری علم و مباحث تجربه محور محیط زیستی هم فراهم می‌آید و امکان پویایی و پیشرفت آن‌ها نیز بیشتر خواهد شد.

برچسب ها: پسماند ، دانش آموزان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.