معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان گفت: با سند دار شدن ۴۰ هکتار از اراضی محمد آباد زابل، امکان نام‌نویسی متقاضیان سیستانی در طرح نهضت ملی مسکن به صورت ویلایی فراهم شد.

ابوالفضل مهدیار   با بیان اینکه رویکرد دولت تامین مسکن مورد نیاز اقشار مختلف مردم است، اظهارداشت: بر اساس برنامه ریزی انجام شده در اراضی سندار شده محمد آباد امکان ساخت ۲ هزار و ۴۰۰ واحد ویلایی وجود دارد.

وی تاکید کرد: با توجه به نیاز مردم سیستان، در مجموع در قالب طرح نهضت ملی مسکن ۱۱۰ هکتار زمین در محمد آباد برای ساخت حدود ۶ هزار واحدهای ویلایی در نظر گرفته شده که تاکنون سند برای ۴۰ هکتار آن اخذ و بقیه نیز در حال انجام است.

معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه طرح توسعه افقی شهرها، یکی از مهمترین راه‌حل‌ها برای اجرا و تسریع در روند ساخت طرح‌های نهضت ملی مسکن است، تصریح کرد: واجدان شرایط این طرح در شمال استان می‌توانند با مراجعه به سامانه "ثمن" از مزایای این طرح بهره‌مند شوند.

وی با تاکید بر اینکه سیاست اصلی وزارت راه و شهرسازی ساخت واحدهای یک طبقه حیاط دار در شهرهای واجد شرایط است، گفت: کاهش هزینه و مدت زمان ساخت و تطابق خانه‌های ویلایی با فرهنگ ایرانی - اسلامی، از اصولی است که در ساخت واحدهای ویلایی در قالب نهضت ملی مسکن استان در دستورکار قرار دارد.

 
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار