معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان سمنان بر اهمیت مبارزه با عوامل خسارت‌زای غلات برای پیشگیری از تشدید آسیب به مزارع تأکید کرد.

 لطف‌الله رضایی معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان سمنان اظهار کرد: با توجه به شرایط اقلیمی ویژه حاکم بر استان سمنان در امسال و استمرار خشکسالی در سال‌های اخیر این امر حائز اهمیت است.

فرانک قهرمانفرد، مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان نیز مباحثی را در زمینه اجرای موفقیت‌آمیز کاربرد پهپاد برای مبارزه با سن غلات در شهرستان‌ها، اجرای طرح تهیه نقشه پراکنش علف‌های هرز در مزارع غلات استان با همکاری کلیه شهرستان‌ها و همچنین لزوم افزایش دقت نظر کارشناسان ناظر بر مزارع در زمینه پایش تمامی عوامل خسارت‌زای غلات بیان کرد.

وی بر افزایش نظارت دقیق‌تر بر مزارع الگویی و بذری به همراه تهیه گزارشات مستند، تکمیل و نگهداری فرم گزارشات پس از بازدید‌های روزانه توسط کارشناسان شبکه‌های مراقبت، تأکید کرد.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان درباره لزوم گسترش بازدید‌ها از تمامی مناطق زیر پوشش توسط کارشناسان پهنه به‌ویژه مزارع دارای سابقه آلودگی به بیماری‌ها در سال‌های گذشته تأکید کرد.

قهرمانفرد ادامه داد: گزارشات به‌موقع پایش و کنترل علف‌های هرز و بیماری‌های غلات با دقت بیشتر و به‌صورت مستمر به ستاد استان سمنان در دستور کار قرار گیرد.

وی ضمن ارائه آماری درباره زمان نخستین ریزش سن غلات در مناطق مختلف استان سمنان، زمان آغاز مبارزه و سطوح سم‌پاشی شده و نیز وضع کلی مزارع استان، بر لزوم ادامه مبارزه با سن مادری تا یک هفته آتی با توجه به شرایط خاص اقلیمی و زیست‌شناسی آفت تأکید کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.