سرپرست اداره کل استاندارد استان سمنان:

مجوز آسانسور‌ها یک ساله است

حیدریان گفت: گواهی نامه و مجوز آسانسور‌ها یک ساله است و شهروندان باید به صورت ادواری اقدام به اخذ مجوز کنند.

مجید حیدریان سرپرست اداره کل استاندارد استان سمنان از صدور ۷۴۹ فقره گواهی تاییدیه ایمنی و کیفیت آسانسور‌های نصب شده در سطح استان در سال ۱۴۰۱ خبر داد.

وی با بیان اینکه در طول این مدت نیز ۷۴۹ فقره گواهی تأییدیه ایمنی آسانسور صادر شده است، افزود: مردم باید نسبت به وضعیت ایمنی و استاندارد آسانسور‌هایی که استفاده می‌کنند، حساس باشند و اگر این حساسیت در جامعه در خصوص وضعیت ایمنی آسانسور‌ها ایجاد شود، اداره کل استاندارد بهتر می‌تواند نسبت به ارائه خدمات اقدام کنند.

سرپرست اداره کل استاندارد سمنان افزود: مالکان می‌توانند از شرکت‌های بازرسی آسانسور معتبر و تایید صلاحیت شده سازمان ملی استاندارد ایران در خصوص بازرسی‌های ادواری استفاده کنند.

حیدریان تاکید کرد: اگر آسانسور با الزامات استاندارد منطبق باشد گواهینامه یک ساله برای آن صادر می‌شود، اما در صورتی که این آسانسور از تعمیر ونگهداری مناسب ماهانه برخوردار نباشد به سرعت از شرایط استاندارد خارج می‌شود.

وی با اشاره به اینکه، متاسفانه برخی تصور می‌کنند پس از صدور گواهینامه یکساله، کار تمام شده و دیگر با این آسانسور کاری ندارند، افزود: طبق قانون پس از یکسال مالکان آسانسور‌ها باید نسبت به اخذ گواهی ادواری اقدام و در طول سال نیز الزامات و شرایط استاندارد حفظ شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.