️معاون حمل و نقل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز گفت: از ۱۵ اردیبهشت‌ماه حمل مواد معدنی از طریق جاده‌های استان صرفا توسط وسایل نقلیه و رانندگان دارای کارت هوشمند مجاز خواهد بود.

میثم قدمی با اشاره به اینکه حمل اضافه تناژ تولیدات معدنی سالانه خسارت زیادی به جاده‌های استان وارد می‌کند، گفت: برای جلوگیری از این اقدام برنامه‌هایی توسط اداره‌کل راهداری البرز اجرا شد تا جابه‌جایی بار در این حوزه به سمت استاندارهای تعیین شده برود و از ۱۵ اردیبهشت‌ماه   حمل مواد معدنی از طریق جاده‌های استان صرفا توسط وسایل نقلیه و رانندگان دارای کارت هوشمند مجاز خواهد بود.

وی افزود: پس از تاریخ ذکرشده هرگونه حمل و جابه‌جایی مواد معدنی در جاده‌ها و شهرها برای خودرو و رانندگان فاقد کارت هوشمند ممنوع است و به تبع مسئولیت جرایم احتمالی یا توقیف محموله در صورت تحویل بار به رانندگان و وسایل نقلیه حمل بار فاقد کارت هوشمند بر عهده بهره‌برداران معدن است و محموله حمل‌شده نیز به‌عنوان برداشت غیرمجاز تلقی می‌شود.

معاون حمل و نقل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز گفت: از تاریخ مذکور تخصیص سهمیه سوخت به ناوگان حمل‌و‌نقل محصولات واحد‌های تولیدی معادن و شن و نمک مشروط به گرفتن بارنامه و تاییدیه پیمایش از طرف اداره‌کل راهداری حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان است. 

وی می‌گوید: سال گذشته با تشکیل چندین کارگروه با مشارکت فرمانداری‌ها، اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت استان و راهداری البرز بنا شد تا تعدادی از شرکت‌های حمل و نقل بار در معادن مستقر شوند و نسبت به حمل بار تحت صحابت بارنامه اقدام کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.